Hlavní navigace

ODD - do jakého období?

  • (neregistrovaný) 90.177.104.---

    10. 11. 2016 13:12

    Dobrý den, v červenci jsme vyfakturovali firmě zálohu bez DPH a konečnou fakturu v RPDP. Jsou čtvrtletní plátci, včera mi vrátili oba doklady s tím, abych zálohu i konečný doklad vyfakturovala na fyzickou osobu, která si zakázku objednala (neplátce) s DPH 15%. Přitom nám sama potvrdila, že máme fakturovat na firmu. Mám ODD na firmu a nové doklady vystavit s červencovým datem? A mám vyžadovat potvrzení o obdržení ODD od firmy, když doklady do svého účetnictví nedala? A KH budu dělat následné? Nebo mohu vše provést do listopadu? V ODD mám zmatky :-)
    Děkuji, jestli někdo poradí.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 10. 11. 2016 15:42

      Daniela K. (neregistrovaný) 217.69.98.---

      Re: ODD - do jakého období?
      Objednávku máte od FO neplátce DPH, ale podklady, že plnění bylo uskutečněno pro společnost plátce DPH, zřejmě písemně nemáte a vzhledem k tomu, že "firma" nemá doklady v účetnictví, by měl být postup:
      ODD v RPDP a DD na přijatou platbu (uhrazena záloha) s 15% DPH vystavíte např. s dnešním datem do zdaňovacího období 7/2016 u DD k záloze bude DPPD k datu přijetí úhrady = v 7/2016 a podáte dodatečné Přiznání k DPH a následné KH za 7/2016 (u KH je povinnost podat následné KH do 5 PD od zjištění). U ODD byste měli prokázat, že ODD odběratel obdržel, jak je zcela na vás.
      (+ vystavíte konečnou fakturu s odečtenou uhrazenou zálohou)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).