Rozpuštění režií do zakázek

  • (neregistrovaný)

    5. 10. 2005 15:28

    Prosím o radu jak postupovat při rozpuštění režijních nákladů - mzdy účetních,spotř. rež. kanc. materiálu, leasingové splátky aut, reklama atd-do zakázek - jedná se o smlouvy o dílo a kupní smlouvy.
    Firma je rozdělena na střediska-správa,sklad,kl. výroba a stavební střediska. Funguje u nás vnitropodníková přefakturace, kdy jedno středisko pracuje pro druhé a náklady správy a skladu se vnitrop. přeúčtovávají na ostatní střediska v rámci vnitrofakturace. Dále má jednatel svoje středisko ze kterého účtuje různé plánované a skutečné náklady, úroky z vnitroúvěrů atd.-tyto fa jdou ost. střediskům do nákladů. Vnitrofakturace - náklady a výnosy jsou vyrovnané-není tudíž vytvořen vnitropodníkový zisk.
    Je ke způsobu rozpuštění rež. nákladů do zakázek potřeba nějaký vnitřní předpis?
    Udělala jsem rozpuštění k 31.8.05 a poměrně dost se zvýšila ztráta na jednotlivých zakázkách a tím pádem i nedokončená výroba. Na které zakázky se rozpuštění má účtovat? Na ty co jsou k určenému datu živé a nebo na všechny na které se během účetního období účtovalo-tzn. i na ty, které byly již během úč. období uzavřeny? Co kupní smlouvy? Pokud na ně naúčtuji rozpuštěné režijní náklady vyjde téměř u každé ztráta.
    Nemůžu se někam na int podívat na způsob stanovení těchto režií? Moc děkuji za opdověď, vím že z toho budete trochu zmateni ale to já jsem v podstatě také, protože se nemůžu dopátrat správného stanovení výpočtu

    Ještě prosím o radu-prý se má každy pokladní paragon orazítkovat firmením razítkem nebo ozačit jiným způsobem příslušností k firmě. Díky.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 5. 10. 2005 15:53

      Anonymní (neregistrovaný)

      Re: rozpuštění režií do zakázek
      >Prosím o radu jak postupovat při rozpuštění režijních
      >nákladů - mzdy účetních,spotř. rež. kanc. materiálu,
      >leasingové splátky aut, reklama atd-do zakázek - jedná
      >se o smlouvy o dílo a kupní smlouvy.
      >Firma je rozdělena na střediska-správa,sklad,kl.
      >výroba a stavební střediska. Funguje u nás vnitropodníková
      >přefakturace, kdy jedno středisko pracuje pro druhé a
      >náklady správy a skladu se vnitrop. přeúčtovávají na
      >ostatní střediska v rámci vnitrofakturace. Dále má
      >jednatel svoje středisko ze kterého účtuje různé
      >plánované a skutečné náklady, úroky z vnitroúvěrů atd.-tyto
      >fa jdou ost. střediskům do nákladů. Vnitrofakturace -
      >náklady a výnosy jsou vyrovnané-není tudíž vytvořen
      >vnitropodníkový zisk.
      >Je ke způsobu rozpuštění rež. nákladů do zakázek
      >potřeba nějaký vnitřní předpis?
      >Udělala jsem rozpuštění k 31.8.05 a poměrně dost se
      >zvýšila ztráta na jednotlivých zakázkách a tím pádem i
      >nedokončená výroba. Na které zakázky se rozpuštění má
      >účtovat? Na ty co jsou k určenému datu živé a nebo na
      >všechny na které se během účetního období účtovalo-tzn.
      >i na ty, které byly již během úč. období uzavřeny? Co
      >kupní smlouvy? Pokud na ně naúčtuji rozpuštěné režijní
      >náklady vyjde téměř u každé ztráta.
      >Nemůžu se někam na int podívat na způsob stanovení
      >těchto režií? Moc děkuji za opdověď, vím že z toho
      >budete trochu zmateni ale to já jsem v podstatě také,
      >protože se nemůžu dopátrat správného stanovení výpočtu
      >
      >

      taky se snažím na základě záznamní povinnosti a žádosti majitele vyhodnocovat zakázky - je to šílená práce....mohu poradit ze své zkušenosti...režie t.j. náklady např.střediska správa firmy rozpouštím v % k jednotlivým zakázkách od poč.roku - vezmu spr.náklady např.za rok 2004 a spočtu například % k součtu přímých mezd a materiálu....postupuji ve výpočtu již od začátku roku...nebo si vezmu náklady spr.režie od poč.roku a znovu počítám každý měsíc jejich % k vyplac.mzdám+materiálu či-li přímým nákladům v jednotlivém měsíci (vždy ale od poč.roku), tím se každý měsíc mění procento a zakázky v poč.roku,kdy nejsou ještě stavební práce je vyšší než v polovině roku,kdy je mezd a mat.více....

      zakázky jsem vyhodnocovala:

      materiál přímý+režijní
      mzdy na zakázce

      přímé náklady celkem

      provozní režie (samost.zakázka rež.nákladů stavby-Pb,nářadí)
      správní režie (soc.,zdr.firmy,leasing,telefony,světlo,teplo...)

      vl.náklady

      poddodávky služeb a prací

      celkem náklady

      tržba dle faktury

      rozdíl


      Ještě prosím o radu-prý se má každy pokladní paragon
      >orazítkovat firmením razítkem nebo ozačit jiným
      >způsobem příslušností k firmě. Díky.

      na zadní straně paragonu je i předtištěna tabulka,jinak paragon nerazítkuji,vystavuji pokl.doklad a paragon je přílohou...takže příslušnost firmy je patrná z pokl.dokladu..

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).