Re: rozpuštění režií do zakázek
>Prosím o radu jak postupovat při rozpuštění režijních
>nákladů - mzdy účetních,spotř. rež. kanc. materiálu,
>leasingové splátky aut, reklama atd-do zakázek - jedná
>se o smlouvy o dílo a kupní smlouvy.
>Firma je rozdělena na střediska-správa,sklad,kl.
>výroba a stavební střediska. Funguje u nás vnitropodníková
>přefakturace, kdy jedno středisko pracuje pro druhé a
>náklady správy a skladu se vnitrop. přeúčtovávají na
>ostatní střediska v rámci vnitrofakturace. Dále má
>jednatel svoje středisko ze kterého účtuje různé
>plánované a skutečné náklady, úroky z vnitroúvěrů atd.-tyto
>fa jdou ost. střediskům do nákladů. Vnitrofakturace -
>náklady a výnosy jsou vyrovnané-není tudíž vytvořen
>vnitropodníkový zisk.
>Je ke způsobu rozpuštění rež. nákladů do zakázek
>potřeba nějaký vnitřní předpis?
>Udělala jsem rozpuštění k 31.8.05 a poměrně dost se
>zvýšila ztráta na jednotlivých zakázkách a tím pádem i
>nedokončená výroba. Na které zakázky se rozpuštění má
>účtovat? Na ty co jsou k určenému datu živé a nebo na
>všechny na které se během účetního období účtovalo-tzn.
>i na ty, které byly již během úč. období uzavřeny? Co
>kupní smlouvy? Pokud na ně naúčtuji rozpuštěné režijní
>náklady vyjde téměř u každé ztráta.
>Nemůžu se někam na int podívat na způsob stanovení
>těchto režií? Moc děkuji za opdověď, vím že z toho
>budete trochu zmateni ale to já jsem v podstatě také,
>protože se nemůžu dopátrat správného stanovení výpočtu
>
>
taky se snažím na základě záznamní povinnosti a žádosti majitele vyhodnocovat zakázky - je to šílená práce....mohu poradit ze své zkušenosti...režie t.j. náklady např.střediska správa firmy rozpouštím v % k jednotlivým zakázkách od poč.roku - vezmu spr.náklady např.za rok 2004 a spočtu například % k součtu přímých mezd a materiálu....postupuji ve výpočtu již od začátku roku...nebo si vezmu náklady spr.režie od poč.roku a znovu počítám každý měsíc jejich % k vyplac.mzdám+materiálu či-li přímým nákladům v jednotlivém měsíci (vždy ale od poč.roku), tím se každý měsíc mění procento a zakázky v poč.roku,kdy nejsou ještě stavební práce je vyšší než v polovině roku,kdy je mezd a mat.více....
zakázky jsem vyhodnocovala:
materiál přímý+režijní
mzdy na zakázce
přímé náklady celkem
provozní režie (samost.zakázka rež.nákladů stavby-Pb,nářadí)
správní režie (soc.,zdr.firmy,leasing,telefony,světlo,teplo...)
vl.náklady
poddodávky služeb a prací
celkem náklady
tržba dle faktury
rozdíl
Ještě prosím o radu-prý se má každy pokladní paragon
>orazítkovat firmením razítkem nebo ozačit jiným
>způsobem příslušností k firmě. Díky.
na zadní straně paragonu je i předtištěna tabulka,jinak paragon nerazítkuji,vystavuji pokl.doklad a paragon je přílohou...takže příslušnost firmy je patrná z pokl.dokladu..
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
5. 10. 2005 15:28
Prosím o radu jak postupovat při rozpuštění režijních nákladů - mzdy účetních,spotř. rež. kanc. materiálu, leasingové splátky aut, reklama atd-do zakázek - jedná se o smlouvy o dílo a kupní smlouvy.
Firma je rozdělena na střediska-správa,sklad,kl. výroba a stavební střediska. Funguje u nás vnitropodníková přefakturace, kdy jedno středisko pracuje pro druhé a náklady správy a skladu se vnitrop. přeúčtovávají na ostatní střediska v rámci vnitrofakturace. Dále má jednatel svoje středisko ze kterého účtuje různé plánované a skutečné náklady, úroky z vnitroúvěrů atd.-tyto fa jdou ost. střediskům do nákladů. Vnitrofakturace - náklady a výnosy jsou vyrovnané-není tudíž vytvořen vnitropodníkový zisk.
Je ke způsobu rozpuštění rež. nákladů do zakázek potřeba nějaký vnitřní předpis?
Udělala jsem rozpuštění k 31.8.05 a poměrně dost se zvýšila ztráta na jednotlivých zakázkách a tím pádem i nedokončená výroba. Na které zakázky se rozpuštění má účtovat? Na ty co jsou k určenému datu živé a nebo na všechny na které se během účetního období účtovalo-tzn. i na ty, které byly již během úč. období uzavřeny? Co kupní smlouvy? Pokud na ně naúčtuji rozpuštěné režijní náklady vyjde téměř u každé ztráta.
Nemůžu se někam na int podívat na způsob stanovení těchto režií? Moc děkuji za opdověď, vím že z toho budete trochu zmateni ale to já jsem v podstatě také, protože se nemůžu dopátrat správného stanovení výpočtu
Ještě prosím o radu-prý se má každy pokladní paragon orazítkovat firmením razítkem nebo ozačit jiným způsobem příslušností k firmě. Díky.