Fakturace - za dobrotu na žebrotu

  • (neregistrovaný)

    6. 10. 2005 11:31

    Přeji hezký den a prosím někoho o radu:
    OSVČ - restaurace, DE, plátce DPH
    Jedna z větších firem ve městě pořádala raut pro všechny zaměstnance a všechny pobočky. Restaurace byla uzvařena pro veřejnost. Bylo dojednáno, že mohou nealko a pivo (cigarety a tvrdý alkohol pouze za své). Vydané zboží se zapisovalo a na konci akce byl udělán součet. Vystavil jsem fakturu a začal kolotoč. Firma odmítla fakturu proplatit neboť částka překročila jejich kalkulaci. Problém je v tom, že neuvedli předem výši do které se musí vejít a zaměstnanci pili a pili. Teď mi fakturu vrátili a stanovili částku, kterou jsou ochotni zaplatit. Poraďte co mám udělat. Dobropis asi nejde, protože fakturu vrátili. Mám fakturu stornovat a vystavit novou s jiným číslem, nebo pod stejným číslem na částku, kterou jsou ochotni zaplatit?
    Datum akce bylo 2.9.
    S jakým datem mám vystavit novou fakturu?
    Vzhledem k tomu, že si nemyslím, že bych od té firmy dostal plnou úhradu, radši bych měl aspoň něco. A navíc nemám čas ani chuť se s nimi několik měsíců nebo let dohadovat. To je poučení pro příště.
    Díky za radu

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 6. 10. 2005 12:01

      graver (neregistrovaný)

      Re: Fakturace - za dobrotu na žebrotu
      Nejdřív bych asi opravdu začal tím, jestli je váš nárok oprávněný nebo ne. Pokud jste fakturoval pouze sjednané druhy pokrmů/nápojů a limit nebyl stanoven (+ byla učiněna písemná dohoda a můžete své nároky obhájit), tak není co stornovávat - přijměte navrženou částku jako částečné plnění (to je vaše zákonná povinnost) a zbytek je dluh, který můžete vymáhat.
      Pokud se rozhodnete ustoupit, tak můžete fakturu stornovat a vystavit novou s jinou částkou. Datum ZDP bude samozřejmě stejné. Počítejte s tím, že to jenom zkoušejí - je to dost časý trik. Většinou se nakonec obě strany dohodnou na nějakém kompromisu. Pokud neustoupí, informoval bych je, že objektivní popis situace pošlu kolegům v podnicích, do kterých by firma mohla potenciálně zamířit příště. Ve velkém městě je to k ničemu, v menších to funguje docela spolehlivě.

    • 6. 10. 2005 12:21

      Jarda (neregistrovaný)

      Re: Fakturace - za dobrotu na žebrotu
      Bohužel písemná dohoda není. Objednávka byla ústně. Jsem si zcela jist, že jsem fakturoval pouze sjednané druhy zboží. Jde o to, že účastníci setkání, hlavně manažeři poboček se chovali jako posedlí a dokonce si některé nealko nápoje odvezli po kartonech. Mám na to svědka, ale zase je to bohužel pouze člověk z obsluhy, přestože firma měla svou ochranku, která měla vše kontrolovat. Myslím si, že s vymaháním dluhu neuspěju a tak bych radši ustoupil a fakturoval nižší částku. Na rozmýšlení už nemám moc času, blíží se DPH.
      Pokud tedy ustoupím a budu fakturovat nižší částku mám použít stejné číslo faktury? Datum ZDP je jasné, ale s jakým datem mám novou fakturu vystavit?
      Pokud neustoupím tak jim mám opět zaslat původní fakturu? (Oni mi ji vrátili dopisem)
      Je to zvěrstvo, vystupují z pozice velké firmy proti malému živnostníku.
      Díky za Váš čas.

    • 6. 10. 2005 13:06

      Josef (neregistrovaný)

      Re: Fakturace - za dobrotu na žebrotu
      Odborně Vám radit nemohu a ani nechci být po bitvě generál, ale jenom se utvrzuji v tom, jak je dobré si takové věci ošetřit písemně. Já jsem podobně dopadl při reklamaci - reklamoval jsem,reklamoval, dotyčný byl velice vstřícný, vždycky se o něco pokusil, ale žádný papír nevznikl. Až nakonec skončila lhůta a já opravu zaplatil.
      Chápu Vás, že se cítíte podveden, ale pokud k Vám přijdu a budu celý večer hodovat a na konec řeknu, že jsem měl menší rozpočet, taky mě pustíte?

    • 6. 10. 2005 13:20

      bdm (neregistrovaný)

      Re: Fakturace - za dobrotu na žebrotu
      *** Je jisté, že se chyba stala i na Vaší straně - máte poučení do budoucna. Ale určitě každý z nás to zažil - že dojel (i finančně) na svou důvěřivost a nedůslednost. Pokud ustoupíte (snížíte fa) a máte jistotu, že Vámi vystavená fa se nikde neobjeví, vystavte novou pod stejným číslem a datem. V případě jakékoli pochybnosti vystavte dobropis ***

    • 6. 10. 2005 13:58

      graver (neregistrovaný)

      Re: Fakturace - za dobrotu na žebrotu
      >>>>>Přeji hezký den a prosím někoho o radu:
      >>>>>OSVČ - restaurace, DE, plátce DPH
      >>>>>Jedna z větších firem ve městě pořádala raut pro
      >>>>>všechny zaměstnance a všechny pobočky. Restaurace
      >>>>>byla
      >>>>>uzvařena pro veřejnost. Bylo dojednáno, že mohou
      >>>>>nealko a
      >>>>>pivo (cigarety a tvrdý alkohol pouze za své). Vydané
      >>>>>zboží se zapisovalo a na konci akce byl udělán
      >>>>>součet.
      >>>>>Vystavil jsem fakturu a začal kolotoč. Firma odmítla
      >>>>>fakturu proplatit neboť částka překročila jejich
      >>>>>kalkulaci. Problém je v tom, že neuvedli předem výši
      >>>>>do
      >>>>>které se musí vejít a zaměstnanci pili a pili. Teď mi
      >>>>>fakturu vrátili a stanovili částku, kterou jsou
      >>>>>ochotni
      >>>>>zaplatit. Poraďte co mám udělat. Dobropis asi nejde,
      >>>>>protože fakturu vrátili. Mám fakturu stornovat a
      >>>>>vystavit
      >>>>>novou s jiným číslem, nebo pod stejným číslem na
      >>>>>částku, kterou jsou ochotni zaplatit?
      >>>>>Datum akce bylo 2.9.
      >>>>>S jakým datem mám vystavit novou fakturu?
      >>>>>Vzhledem k tomu, že si nemyslím, že bych od té firmy
      >>>>>dostal plnou úhradu, radši bych měl aspoň něco. A
      >>>>>navíc nemám čas ani chuť se s nimi několik měsíců
      >>>>>nebo
      >>>>>let
      >>>>>dohadovat. To je poučení pro příště.
      >>>>>Díky za radu
      >>>>Nejdřív bych asi opravdu začal tím, jestli je váš
      >>>>nárok oprávněný nebo ne. Pokud jste fakturoval pouze
      >>>>sjednané druhy pokrmů/nápojů a limit nebyl stanoven
      >>>>(+
      >>>>byla
      >>>>učiněna písemná dohoda a můžete své nároky obhájit),
      >>>>tak není co stornovávat - přijměte navrženou částku
      >>>>jako částečné plnění (to je vaše zákonná povinnost) a
      >>>>zbytek je dluh, který můžete vymáhat.
      >>>>Pokud se rozhodnete ustoupit, tak můžete fakturu
      >>>>stornovat a vystavit novou s jinou částkou. Datum ZDP
      >>>>bude
      >>>>samozřejmě stejné. Počítejte s tím, že to jenom
      >>>>zkoušejí - je to dost časý trik. Většinou se nakonec
      >>>>obě
      >>>>strany dohodnou na nějakém kompromisu. Pokud
      >>>>neustoupí,
      >>>>informoval bych je, že objektivní popis situace pošlu
      >>>>kolegům v podnicích, do kterých by firma mohla
      >>>>potenciálně zamířit příště. Ve velkém městě je to k
      >>>>ničemu, v
      >>>>menších to funguje docela spolehlivě.
      >>>Bohužel písemná dohoda není. Objednávka byla ústně.
      >>>Jsem si zcela jist, že jsem fakturoval pouze sjednané
      >>>druhy zboží. Jde o to, že účastníci setkání, hlavně
      >>>manažeři poboček se chovali jako posedlí a dokonce si
      >>>některé nealko nápoje odvezli po kartonech. Mám na to
      >>>svědka, ale zase je to bohužel pouze člověk z
      >>>obsluhy,
      >>>přestože firma měla svou ochranku, která měla vše
      >>>kontrolovat. Myslím si, že s vymaháním dluhu neuspěju
      >>>a tak
      >>>bych radši ustoupil a fakturoval nižší částku. Na
      >>>rozmýšlení už nemám moc času, blíží se DPH.
      >>>Pokud tedy ustoupím a budu fakturovat nižší částku
      >>>mám
      >>>použít stejné číslo faktury? Datum ZDP je jasné, ale
      >>>s
      >>>jakým datem mám novou fakturu vystavit?
      Se skutečným datem vystavení, pokud to stihnete do 15 dní od ZDP.
      >>>Pokud neustoupím tak jim mám opět zaslat původní
      >>>fakturu? (Oni mi ji vrátili dopisem)
      Ano, s průvodním dopisem, ve kterém napíšete svůj názor.
      >>>Je to zvěrstvo, vystupují z pozice velké firmy proti
      >>>malému živnostníku.
      >>>Díky za Váš čas.
      >>
      >>Odborně Vám radit nemohu a ani nechci být po bitvě
      >>generál, ale jenom se utvrzuji v tom, jak je dobré si
      >>takové věci ošetřit písemně. Já jsem podobně dopadl
      >>při
      >>reklamaci - reklamoval jsem,reklamoval, dotyčný byl
      >>velice vstřícný, vždycky se o něco pokusil, ale žádný
      >>papír nevznikl. Až nakonec skončila lhůta a já opravu
      >>zaplatil.
      >>Chápu Vás, že se cítíte podveden, ale pokud k Vám
      >>přijdu a budu celý večer hodovat a na konec řeknu, že
      >>jsem
      >>měl menší rozpočet, taky mě pustíte?
      >
      >*** Je jisté, že se chyba stala i na Vaší straně -
      >máte poučení do budoucna. Ale určitě každý z nás to zažil
      >- že dojel (i finančně) na svou důvěřivost a
      >nedůslednost. Pokud ustoupíte (snížíte fa) a máte jistotu, že
      >Vámi vystavená fa se nikde neobjeví, vystavte novou pod
      >stejným číslem a datem...
      ...což vám nemusí dovolit váš systém...

    • 6. 10. 2005 13:31

      Jarda (neregistrovaný)

      Re: Fakturace - za dobrotu na žebrotu
      Člověk je nepoučitelný a říká se, že chybama se učí. Nesmí jich být však moc. Je zbytečné brečet nad rozlitým mlékem. Samozřejmě, že si dávám pozor, ale firma u mně pořádala raut již v loňském roce a proběhlo to v pořádku. Zaplatili v hotovosti proti fakturám. Asi si vyzkoušeli, jest-li jim bude chutnat.
      Mějte se.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).