Hlavní navigace

RZD úvěr ze stavebního spoření

• (neregistrovaný) 89.24.202.---

3. 1. 2017 13:19

Dobrý den,
    mám úvěr ze stavebního spoření na opravu nemovitosti.
    Úroky mohu zahrnout do RZD. Jsem zaměstnaná a účetní mi řekla, že ona mi RZD neudělá v případě kdžy budu chtít zahrnout úroky do RZD. Má na to právo?

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 3. 1. 2017 13:22

Petra. (neregistrovaný) 213.235.142.---

Re: RZD úvěr ze stavebního spoření
      Myslím si, že nemá. Pokud si požádáte a podepíšete to v růžovém prohlášení, tak by to udělat měla. Už jsem se ale bohužel setkala s tím, že se mi do kanceláře vraceli zaměstnanci, kteří u nás dříve dělali, s tím, že mají "problémové" RZD a účetní v nové firmě jim to nechce vypočítat, tak abych jim pomohla aspoň s DPFO. Zrovna v březnu 2016 za mnou přišel bývalý kolega, že má úroky z úvěru ze SS a dvě děti ve školce a účetní mu RZD nechce zpracovat. Setkávám se s tím ve své praxi skoro každý rok.

• 3. 1. 2017 14:27

Libuše Vlasta (neregistrovaný) 185.115.9.---

Re: RZD úvěr ze stavebního spoření
      Důvod, proč některé účetní nechtějí zpracovat RZD u úvěru na opravy u bytů či jednotek, které jsou "v užívání" (tj. není výpis z listu vlastnictví ani nájemní smlouva), bych hledala v problematickém prokazování nároku

ZDP § 38l / 1 / e) na konci
      ... anebo dokladem o trvalém pobytu, jde-li o byt nebo o jednotku, která nezahrnuje nebytový prostor jiný než garáž, sklep nebo komoru, v užívání, .

V ZDP není stanoveno, co je tím dokladem o trvalém pobytu

Zkuste se podívat do historie na tomto foru, co už k tomu bylo všechno napsáno.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).