Hlavní navigace

Opravný daňový doklad - reklamace

  • (neregistrovaný) 80.188.9.---

    19. 1. 2017 10:24

    Dobrý den,
    prosím o radu:
    v červenci 2016 jsme vystavili fakturu za dodání výrobků. Odběratel odsouval placení a nakonec v září začal smlouvat o ceně z důvodu špatné kvality výrobků (jednalo se o zakázkovou výrobu - část výrobků nešlo prý použít a jiné si odběratel musel nechat údajně upravit). Nedodal do dneška oficiální reklamaci a dluh uhradil jen částečně. Vše jsme řešili přes právníky - právní zástupce odběratele nás kontaktoval s požadavkem na slevu z důvodu špatné kvality dodávky. Nyní to vypadá, že se obě strany dohodnou a my přistoupíme na slevu.
    Znamená to, že vystavíme ODD (DUZP bude den, kdy jsme reklamaci uznali), necháme od odběratele potvrdit jeho obdržení a s tímto datem provedeme opravu základu daně vč. snížení odvedeného DPH?
    Do důvodu opravy uvedeme uznaná reklamace nebo sleva v důsledku špatné kvality? Obávám se, že ani jedno tam jednatel nebude chtít dát. Je ochoten přistoupit na nějakou slevu, jen aby se konečně dohodli, k soudu s tím nechce jít, neboť není jisté, zda bychom pochodili. Jak byste řešili tuto situaci vy?

    Děkuji předem za vaše názory.

    Ji

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 19. 1. 2017 12:26

      jI (neregistrovaný) 80.188.9.---

      OPRAVDU NIKDO NEPORADÍ????
      >Dobrý den,
      >prosím o radu:
      >v červenci 2016 jsme vystavili fakturu za dodání
      >výrobků. Odběratel odsouval placení a nakonec v září začal
      >smlouvat o ceně z důvodu špatné kvality výrobků
      >(jednalo se o zakázkovou výrobu - část výrobků nešlo prý
      >použít a jiné si odběratel musel nechat údajně upravit).
      >Nedodal do dneška oficiální reklamaci a dluh uhradil
      >jen částečně. Vše jsme řešili přes právníky - právní
      >zástupce odběratele nás kontaktoval s požadavkem na
      >slevu z důvodu špatné kvality dodávky. Nyní to vypadá, že
      >se obě strany dohodnou a my přistoupíme na slevu.
      >Znamená to, že vystavíme ODD (DUZP bude den, kdy jsme
      >reklamaci uznali), necháme od odběratele potvrdit jeho
      >obdržení a s tímto datem provedeme opravu základu daně
      >vč. snížení odvedeného DPH?
      >Do důvodu opravy uvedeme uznaná reklamace nebo sleva v
      >důsledku špatné kvality? Obávám se, že ani jedno tam
      >jednatel nebude chtít dát. Je ochoten přistoupit na
      >nějakou slevu, jen aby se konečně dohodli, k soudu s tím
      >nechce jít, neboť není jisté, zda bychom pochodili.
      >Jak byste řešili tuto situaci vy?
      >
      >Děkuji předem za vaše názory.
      >
      >Ji

    • 19. 1. 2017 12:55

      alen1 (neregistrovaný) 91.228.45.---

      Re: Opravný daňový doklad - reklamace
      Zřejmě to budete řešit, až se právníci domluví.
      Pokud dojde k dohodě o narovnání, pak původní pohledávka "zanikne" a vy ji nahradíte novou.
      Vše záleží na tom, jak bude vypadat "dohoda o narovnání".
      Nebo také na tom, co připouští původní smlouvy.

      Teprve pak budete přemýšlet o účtování.

    • 19. 1. 2017 13:30

      Ji (neregistrovaný) 80.188.9.---

      Re: Opravný daňový doklad - reklamace
      Paní Alen1, děkuji. Jen nerozumím tomu, že původní pohledávka zanikne. Vyjednávání s odběratelem probíhá zároveň i na úrovni jednatelů. Dnes se náš pan jednatel vyjádřil, že na požadovanou slevu přistoupíme, abychom celou věc uzavřeli. Obávám se, že žádná dohoda o narovnání se konat nebude. Oba jednatelé si potvrdí telefonicky nebo e-mailem, že slevu akceptují a odběratel jen zaplatí zbytek dluhu a nám zůstane nezlikvidovaná část vystavené faktury. Myslela jsem, že vystavím ODD s udáním důvodu - buď uznaná reklamace nebo sleva v důsledku neodpovídající kvality výrobku a uděláme dohodu o zápočtu. Takto to nejde?

    • 19. 1. 2017 13:35

      Ji (neregistrovaný) 80.188.9.---

      Re: Opravný daňový doklad - reklamace
      Ještě jsem chtěla podotknout, že zakázka nebyla dělána na základě jakékoliv smlouvy. Dokonce mám pocit, že ani objednávka neproběhla. Jediné co existuje, je e-mailová komunikace mezi jednateli - poptávka, cenová nabídka, další řešení technických záležitostí, upomínky splatností faktur apod.

    • 19. 1. 2017 13:40

      alen1 (neregistrovaný) 91.228.45.---

      Re: Opravný daňový doklad - reklamace
      Počkejte tedy, co si vzájemně ujednají, písemný výstup z toho ujednání a teprve pak řešte.
      Do té chvíle je to co otevřené.

    • 19. 1. 2017 13:42

      alen1 (neregistrovaný) 91.228.45.---

      Re: Opravný daňový doklad - reklamace
      Napsala jste, že to řeší právníci, tudíž z toho zřejmě nějaký výstup bude.

    • 19. 1. 2017 13:57

      Ji (neregistrovaný) 80.188.9.---

      Re: Opravný daňový doklad - reklamace
      Obávám se, že ne. Alespoň právník z naší strany je příbuzný jednatele a pokud vím, tak nás žádal, abychom mu dali vědět, jak se obě strany dohodly, aby mohl vyúčtovat provedení služby. V celé věci jsme si ho najali v podstatě kvůli tomu, že druhá strana nereagovala na naše výzvy k úhradě. Teď už komunikace funguje i bez právníků, takže si myslím, že tam to půjde do ztracena. Naúčtují si vymáhání pohledávky a tím to pro ně skončí.

    • 19. 1. 2017 14:12

      Ji (neregistrovaný) 80.188.9.---

      Re: Opravný daňový doklad - reklamace
      Tak teď mám informaci od jednatele, že jim včerejší e-mailový návrh výše slevy zpět e-mailem potvrdil a oni dnes mají dnes doplatit rozdíl. Jak mám tedy zaúčtovat?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).