OPRAVDU NIKDO NEPORADÍ????
>Dobrý den,
>prosím o radu:
>v červenci 2016 jsme vystavili fakturu za dodání
>výrobků. Odběratel odsouval placení a nakonec v září začal
>smlouvat o ceně z důvodu špatné kvality výrobků
>(jednalo se o zakázkovou výrobu - část výrobků nešlo prý
>použít a jiné si odběratel musel nechat údajně upravit).
>Nedodal do dneška oficiální reklamaci a dluh uhradil
>jen částečně. Vše jsme řešili přes právníky - právní
>zástupce odběratele nás kontaktoval s požadavkem na
>slevu z důvodu špatné kvality dodávky. Nyní to vypadá, že
>se obě strany dohodnou a my přistoupíme na slevu.
>Znamená to, že vystavíme ODD (DUZP bude den, kdy jsme
>reklamaci uznali), necháme od odběratele potvrdit jeho
>obdržení a s tímto datem provedeme opravu základu daně
>vč. snížení odvedeného DPH?
>Do důvodu opravy uvedeme uznaná reklamace nebo sleva v
>důsledku špatné kvality? Obávám se, že ani jedno tam
>jednatel nebude chtít dát. Je ochoten přistoupit na
>nějakou slevu, jen aby se konečně dohodli, k soudu s tím
>nechce jít, neboť není jisté, zda bychom pochodili.
>Jak byste řešili tuto situaci vy?
>
>Děkuji předem za vaše názory.
>
>Ji
Re: Opravný daňový doklad - reklamace
Zřejmě to budete řešit, až se právníci domluví.
Pokud dojde k dohodě o narovnání, pak původní pohledávka "zanikne" a vy ji nahradíte novou.
Vše záleží na tom, jak bude vypadat "dohoda o narovnání".
Nebo také na tom, co připouští původní smlouvy.
Teprve pak budete přemýšlet o účtování.
Re: Opravný daňový doklad - reklamace
Paní Alen1, děkuji. Jen nerozumím tomu, že původní pohledávka zanikne. Vyjednávání s odběratelem probíhá zároveň i na úrovni jednatelů. Dnes se náš pan jednatel vyjádřil, že na požadovanou slevu přistoupíme, abychom celou věc uzavřeli. Obávám se, že žádná dohoda o narovnání se konat nebude. Oba jednatelé si potvrdí telefonicky nebo e-mailem, že slevu akceptují a odběratel jen zaplatí zbytek dluhu a nám zůstane nezlikvidovaná část vystavené faktury. Myslela jsem, že vystavím ODD s udáním důvodu - buď uznaná reklamace nebo sleva v důsledku neodpovídající kvality výrobku a uděláme dohodu o zápočtu. Takto to nejde?
Re: Opravný daňový doklad - reklamace
Ještě jsem chtěla podotknout, že zakázka nebyla dělána na základě jakékoliv smlouvy. Dokonce mám pocit, že ani objednávka neproběhla. Jediné co existuje, je e-mailová komunikace mezi jednateli - poptávka, cenová nabídka, další řešení technických záležitostí, upomínky splatností faktur apod.
Re: Opravný daňový doklad - reklamace
Obávám se, že ne. Alespoň právník z naší strany je příbuzný jednatele a pokud vím, tak nás žádal, abychom mu dali vědět, jak se obě strany dohodly, aby mohl vyúčtovat provedení služby. V celé věci jsme si ho najali v podstatě kvůli tomu, že druhá strana nereagovala na naše výzvy k úhradě. Teď už komunikace funguje i bez právníků, takže si myslím, že tam to půjde do ztracena. Naúčtují si vymáhání pohledávky a tím to pro ně skončí.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
19. 1. 2017 10:24
Dobrý den,
prosím o radu:
v červenci 2016 jsme vystavili fakturu za dodání výrobků. Odběratel odsouval placení a nakonec v září začal smlouvat o ceně z důvodu špatné kvality výrobků (jednalo se o zakázkovou výrobu - část výrobků nešlo prý použít a jiné si odběratel musel nechat údajně upravit). Nedodal do dneška oficiální reklamaci a dluh uhradil jen částečně. Vše jsme řešili přes právníky - právní zástupce odběratele nás kontaktoval s požadavkem na slevu z důvodu špatné kvality dodávky. Nyní to vypadá, že se obě strany dohodnou a my přistoupíme na slevu.
Znamená to, že vystavíme ODD (DUZP bude den, kdy jsme reklamaci uznali), necháme od odběratele potvrdit jeho obdržení a s tímto datem provedeme opravu základu daně vč. snížení odvedeného DPH?
Do důvodu opravy uvedeme uznaná reklamace nebo sleva v důsledku špatné kvality? Obávám se, že ani jedno tam jednatel nebude chtít dát. Je ochoten přistoupit na nějakou slevu, jen aby se konečně dohodli, k soudu s tím nechce jít, neboť není jisté, zda bychom pochodili. Jak byste řešili tuto situaci vy?
Děkuji předem za vaše názory.
Ji