Hlavní navigace

Nepřijetí faktury

  • (neregistrovaný) 193.85.240.---

    23. 1. 2017 6:47

    Dobrý den, prosím o radu. Byla nám vystavena faktura za vícepráce se kterou ale nesouhlasíme. Odmítly jsme ji přijmout do účetnictví, neboť je reklamace dle našeho stanoviska neopodstatněná a fakturu jsem vrátila zpět odesílateli. Ten mi ale napsal, že na reklamaci trvá a fakturu již zaevidoval do svého účetnictví a odmítá jí stornovat nebo vystavit dobropis. Jak máme v tomto případě postupovat?
    Děkuji

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 23. 1. 2017 7:31

      Hanka (neregistrovaný) 62.209.225.---

      Re: Nepřijetí faktury
      u nás se obvykle vícepráce potvrzují do stavebního deníku, pokud něco takového máte nebo jiný doklad, ze kterého bude patrné, že jste si práce navíc objednali, pak bych fa vzala. Pokud práce byly provedeny z vůle dodavatele a vy jste je neodsouhlasili, nedomluvili se na nich, pak bych fakturu nebrala.

    • 23. 1. 2017 7:44

      aanita (neregistrovaný) 2a00:1028:96c5:----:----:----:----:----

      Re: Nepřijetí faktury
      Ono je to dost ošidné, také jsem měla takový případ, kdy podnikatel odmítl přijmout fakturu, ale dodavatel si ji zaúčtoval do účetnictví, nedal mu vědět, po třech měsících poslal na tuto fakturu opravný daňový doklad a novou fakturu za nižší domluvenou částku. Musela jsem pak dělat dvě dodatečná přiznání, tak pozor, jestli dodavatel fakturu nemá již zaúčtovanou.

    • 23. 1. 2017 8:06

      Marbor (neregistrovaný) 193.85.240.---

      Re: Nepřijetí faktury
      Ano to určitě již má a navíc co mi sdělil tak již odvedl i DPH. Jenže se jedná o reklamaci na dodané zboží se kterou nesouhlasíme. Námi dodané zboží neobsahovalo vady, které odběratel popisuje a na které si uplatňuje vícepráce (musel údajně opracovat, aby mohl použít). Fakturu přijmout nechceme a odběratel nechce ustoupit tak nevíme co teď s tím.

    • 23. 1. 2017 8:13

      Hanka (neregistrovaný) 62.209.225.---

      Re: Nepřijetí faktury
      >>>>Dobrý den, prosím o radu. Byla nám vystavena faktura
      >>>>za vícepráce se kterou ale nesouhlasíme. Odmítly jsme
      >>>>ji přijmout do účetnictví, neboť je reklamace dle
      >>>>našeho stanoviska neopodstatněná a fakturu jsem
      >>>>vrátila
      >>>>zpět odesílateli. Ten mi ale napsal, že na reklamaci
      >>>>trvá
      >>>>a fakturu již zaevidoval do svého účetnictví a odmítá
      >>>>jí stornovat nebo vystavit dobropis. Jak máme v tomto
      >>>>případě postupovat?
      >>>>Děkuji
      >>>
      >>>u nás se obvykle vícepráce potvrzují do stavebního
      >>>deníku, pokud něco takového máte nebo jiný doklad, ze
      >>>kterého bude patrné, že jste si práce navíc
      >>>objednali,
      >>>pak bych fa vzala. Pokud práce byly provedeny z vůle
      >>>dodavatele a vy jste je neodsouhlasili, nedomluvili
      >>>se
      >>>na
      >>>nich, pak bych fakturu nebrala.
      >>Ono je to dost ošidné, také jsem měla takový případ,
      >>kdy podnikatel odmítl přijmout fakturu, ale dodavatel
      >>si ji zaúčtoval do účetnictví, nedal mu vědět, po
      >>třech
      >>měsících poslal na tuto fakturu opravný daňový doklad
      >>a novou fakturu za nižší domluvenou částku. Musela
      >>jsem pak dělat dvě dodatečná přiznání, tak pozor,
      >>jestli
      >>dodavatel fakturu nemá již zaúčtovanou.
      >


      >Ano to určitě již má a navíc co mi sdělil tak již
      >odvedl i DPH. Jenže se jedná o reklamaci na dodané zboží
      >se kterou nesouhlasíme. Námi dodané zboží neobsahovalo
      >vady, které odběratel popisuje a na které si uplatňuje
      >vícepráce (musel údajně opracovat, aby mohl použít).
      >Fakturu přijmout nechceme a odběratel nechce ustoupit
      >tak nevíme co teď s tím.

      a on zboží reklamoval? dal Vám vědět, poslal fotky, vrátil alespoň kus, ze kterého by bylo vidět, že je něco špatně? nebo jinak oznámil?to by pak mohl posílat faktury kde kdo za kde co.
      pokud máte právníka, zkuste to probrat i s ním.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).