Hlavní navigace

Chybějící doklady

  • (neregistrovaný) 79.98.157.---

    12. 4. 2017 9:27

    Dobrý den. Převzala jsem účetnictví, kde bylo spoustu neuhrazených přijatých faktur. Ve skutečnosti však byli uhrazeny pokladnou,ale chybělo zaúčtování. Sehnali jsme si kopie dokladů o úhradách od daných firem. Teď moc nevím, jak to mám zaúčtovat. Pokladna má velký stav, ale nevím, jestli to tam můžu dát, když to jsou doklady třeba z r. 2014. Inventarizaci pokladny nedělali, stav skutečný je mnohem menší než účetní. Firma vede účetnictví.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 12. 4. 2017 9:49

      alen1 (neregistrovaný) 91.228.45.---

      Re: chybějící doklady
      To je na revizi účetnictví od roku 2014.
      Společnost, která má v takovém nepořádku účetnictví Vám určitě nezaplatí dohledávání všeho a také revizi účetnictví.
      Nemůžete zaúčtovat pokladnu (pokladní doklady - úhrady faktur v hotovosti v roce 2017, když byly skutečně uhrazeny 2014).
      Co odpovědnost jednatele?
      Zřejmě se moc nestaral :-(.
      Co inventarizace?

    • 12. 4. 2017 9:56

      Líba (neregistrovaný) 79.98.157.---

      Re: chybějící doklady
      dohledal si skoro všechno sám, předchozí účetní prostě věřil. Vím, že to nemůžu dát letos do pokladny, ale nevím, jak to mám zaúčtovat. Jediný co mne napadá, je vůči společníkovi a peníze v pokladně pak vyrovnat se společníkem.

    • 12. 4. 2017 10:06

      alen1 (neregistrovaný) 91.228.45.---

      Re: chybějící doklady
      Víte po zkušenostech moc jednatelům nevěřím v tomto. To mu ztratila doklady o úhradách?
      A inventarizace pohledávek a závazků jsou?
      On je jediný společník a jednatel?
      Vámi navrhované řešení má to úskalí, že v jednotlivých letech bude porušena zásada věrného a poctivého obrazu účetnictví.

    • 12. 4. 2017 10:17

      Líba (neregistrovaný) 79.98.157.---

      Re: chybějící doklady
      >>>>Dobrý den. Převzala jsem účetnictví, kde bylo spoustu
      >>>>neuhrazených přijatých faktur. Ve skutečnosti však
      >>>>byli uhrazeny pokladnou,ale chybělo zaúčtování.
      >>>>Sehnali
      >>>>jsme si kopie dokladů o úhradách od daných firem. Teď
      >>>>moc nevím, jak to mám zaúčtovat. Pokladna má velký
      >>>>stav, ale nevím, jestli to tam můžu dát, když to jsou
      >>>>doklady třeba z r. 2014. Inventarizaci pokladny
      >>>>nedělali,
      >>>>stav skutečný je mnohem menší než účetní. Firma vede
      >>>>účetnictví.
      >>>To je na revizi účetnictví od roku 2014.
      >>>Společnost, která má v takovém nepořádku účetnictví
      >>>Vám určitě nezaplatí dohledávání všeho a také revizi
      >>>účetnictví.
      >>>Nemůžete zaúčtovat pokladnu (pokladní doklady -
      >>>úhrady
      >>>faktur v hotovosti v roce 2017, když byly skutečně
      >>>uhrazeny 2014).
      >>>Co odpovědnost jednatele?
      >>>Zřejmě se moc nestaral :-(.
      Víte jak to chodí v malých firmách. Jediný majitel, penzion. Moje zkušenost s ním - 2/3 dokladů dodal sám, 1/3 jsem ho uháněla. Ale dodal. Inventarizaci jsem nedostala. Ale přes faktury toho bylo málo, tak to šlo jednoduše dohledat

      >>>
      >>
      >>dohledal si skoro všechno sám, předchozí účetní
      >>prostě
      >>věřil. Vím, že to nemůžu dát letos do pokladny, ale
      >>nevím, jak to mám zaúčtovat. Jediný co mne napadá, je
      >>vůči společníkovi a peníze v pokladně pak vyrovnat se
      >>společníkem.
      >Víte po zkušenostech moc jednatelům nevěřím v tomto.
      >To mu ztratila doklady o úhradách?
      >A inventarizace pohledávek a závazků jsou?
      >On je jediný společník a jednatel?
      >Vámi navrhované řešení má to úskalí, že v jednotlivých
      >letech bude porušena zásada věrného a poctivého obrazu
      >účetnictví.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).