Re: Délka dovolené
>Prosím o radu, jsem ve mzdách začátečník. Pracovník
>nastoupil do firmy od 1.3.2005. Má měsíční mzdu. Jaká mu
>náleží výměra dovolené? Máme ve firmě 4 týdny
>dovolené. 20/12*10=16,66? Dle knihy Abeceda mzdové účetní, ze
>které čerpám, ano, a zaokrouhlí se na 16,5 dne. Ale
>program, který používáme /Fryč software/ sice umí
>spočítat 6,5 dne dovolené, ale už neumí spočítat
>odpracovaný půlden /tj.13,5 dne za říjen/.Řeší vždy jen celé
>dny.Dodavatel programu a jeho autor mi tvrdí, že dovolená
>je nedělitelná a že se s půldnem dovolené nikdy
>nesetkal a tudíž ani s odpracovaným půldnem a nikdo z
>několika set uživatelů nikdy toto nenárokoval, že se
>dovolená vždy zaokrouhluje na celé dny a tudíž nemůže
>existovat ani odpracovaný půlden a program jej proto spočítat
>neumí. Je nějaký předpis, který stanovuje, jak se
>počítá dovolená v případě trvání prac. poměru jen po část
>roku a jak je to s odpracovanými půldny? Mohu si to
>spočítat na kalkulačce a do progamu výši mzdy za odprac.
>13,5 dne dosadit natvrdo, ale nejde doplnit dny a
>tudíž budou špatně spočítané průměry za čtvrtletí. Děkuji
>moc
dle zákoníku práce byl se měla dovolená určovat nejméně v týdnech,aby došlo k "oddychu", ale praxe je taková,jak píšete..taky jsem používala program,který neuměl ve dnech zapsat půlden, nechala jsem den,"natvrdo" jsem spočetla v Kč za 1/2 dne...pro výpočet nem.průměrů to nemá vliv,protože ta se počítá na kal.dny před vznikem a průměr pro dovolenou - nevím zda váš program počítá s odprac.dny nebo s odprac.hodinami - pokud by pro průměr pro D počítal s odprac.hodinami, tak by jste to měla v pořádku...zkuste zkontrolovat při výpočtu, já jsem ještě měla možnost na kartě zaměstnance ve stanoveném čtvrtletí přepsat zase průměr,který se jsem si spočítala a který byl třeba odlišný s výpočtem programu....záleží na možnostech programu,který používáte...
>>Prosím o radu, jsem ve mzdách začátečník. Pracovník
>>nastoupil do firmy od 1.3.2005. Má měsíční mzdu. Jaká
>>mu