Sběrné doklady - prosím o radu

  • (neregistrovaný)

    10. 11. 2005 11:41

    dobrý den,

    Jedná se o plátce dph vedoucího účšetnictví. Chtěl jsem tu najít odpověď na otázku, zda je možné zaúčtovávat pouze souhrnné částky z několika (např. 30ti) dokladů za měsíc. A našel jsem tu oba názory - že ano i že ne, že to nestačí ( z hlediska evidence dph).

    a potom jeden, který je něco mezi tím:

    "Nic tomu nebrání, ovšem je třeba vyčíslit DPH z každého jednotlivého dokladu a zaúčtovat - mnohé programy umožňují účtovat na 1 doklad položkově s oddělením DPH i kontace.
    FŘ na písemný dotaz potvrdí možnost tohoto vykazování."

    Znamená to, že si můžu zaúčtovat souhrnný doklad, ale musím ho rozdělit na jednotlivé položky podle původních dokladů? To by moc velká úspora práce nebyla.

    Moc prosím nějaký kvalifikovaný názor. Zatím je to tu tak 50 na 50...

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 10. 11. 2005 14:40

      petr (neregistrovaný)

      Re: Sběrné doklady - prosím o radu
      Nikdo? Jak je to tedy? Moc to potřebuji vědět. Předem díky.

    • 10. 11. 2005 17:21

      Vlaďka (neregistrovaný)

      Re: Sběrné doklady - prosím o radu
      Asi je to proto, že jednoznačná odpověď neexistuje. Já je běžně používám ,FÚ při kontrole nic nenamítal, ale to vám moc nepomůže. Musíte si to vyzkoušet a nebo se dotázat svého správce daně, jestli to zkousne. Z hlediska účetnictví je to v pořádku, ale pozorně si přečtěte, jak má vypadat evidence z titulu DPH a jestli toto splňujete. Nic víc a nic méně v tom není.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).