Hlavní navigace

Dvě sro, jiné hosp.roky, optimalizace

• (neregistrovaný) 2a00:1028:83a2:----:----:----:----:----

14. 11. 2017 20:55

Dobrý den,
    prosím Vás o odpověď na naprosto laickou otázku:

Pokud jsou dvě s.r.o. a každá má jiný hospodářský rok, nedají se přelívat peníze fiktivními fakturami a vyhýbat se tak placení daně z příjmu právnických osob?

Příklad:

Firma X má hospodářský rok shodný s kalendářním a v prosinci má zisk (základ daně) 400 tisíc.
    Proto jí společnost Y (hospodářský rok od dubna do března) vystaví zálohovou fakturu na materiál v celkové výši 350 tisíc.
    Firma X má tak základ daně přijatelných 50 tisíc.
    V lednu je faktura dobropisovaná, nebo dojde k prodeji stejného zboží zpět s mírným navýšením. ¨

Omlouvám se, pokud je moje uvažování mylné, nejsem účetní a v této oblasti mám jen velmi omezené znalosti. Jen mě napadlo, jestli se nedá využít rozdílných účetních období k "daňové optimalizaci". Ale kdyby to bylo tak jednoduché, tak si každý založí dvě společnosti a daně se neplatí...

I tak děkuji za případné vysvětlení proč to nejde.

Děkuji, Michal

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 14. 11. 2017 21:31

Eva M.

Re: Dvě sro, jiné hosp.roky, optimalizac
      1) Záloha Vám se ziskem neudělá NIC.
      2) Ano, posunu mezi hospodářskými roky lze DO URČITÉ míry NĚKDY využít k mírné daňové optimalizaci, ale:
      * FÚ může posoudit takové obchody jako fiktivní či účelové s cílem snížit daňovou povinnost -> což má nepříjemné následky. A pokud jde o firmy nějak spojené (ekonomicky, personálně), je takové posouzení obzvlášť přísné.
      * I když vymyslíte nějakou věrohodnou fakturaci, stejně to neřeší problém trvale, ale pouze dočasně. Před těmi daněmi totiž stejně neutečete, můžete si to takto odložit cca o rok, ale ono se to nahromadí.
      * Nesmíte zapomenout na takové věci jako dohadné položky, časové rozlišení atd.
      * Doporučuji zamyslet se nad daňovým řádem, zejména nad níže uvedeným paragrafem.

§ 8