Re: Náklady na zakázky
Přes střediska, tedy tak to dělám já, protože sleduji střediskově, u Vás přes zakázky...nebo nějaké podobné členění, jak vám dovolí váš účetní program.
Já mám např. celkovou hrubou mzdu 200 a rozdělím
80 521/331 na středisko výroba
30 521/331 na středisko výzkum
20 521/331 na středisko údržba
40 521/3331 na středisko prodej
atd
Re: Náklady na zakázky
Nene, tohle na mysli nemám, to je mi jasné a takto to účtuji u toho, co znám, Ale jsou prostě stroje, které cestují po těch stavbách a nikdo to nesleduje. A tak jsou ty stroje "ztrátové". Takže jestli jde, třeba na konci měsíce říct : ano, tento jeřáb byl na této zakázce 15 dní (sazbu známe) a zaúčtovat to na tu danou zakázku, něco jako byla vnitropodniková aktivace služeb. Ještě jednou děkuji.
Re: Náklady na zakázky
Např. na středisku správy budete mít ztrátu 100, takže tam budete účtovat: MD 586 - 100
Na výrobním středisku budete účtovat MD 586 + 100
Je to správní režie.
Výrobní, správní, odbytové režie jsme účtovali na výrobní střediska, popř. jednotlivé zakázky stanoveným procentem, jehož základnou byly mzdové náklady včetně odvodů.
Re: Náklady na zakázky
V rámci středisek:
stř.400 správa MD 586: -100
stř.100 výroba MD 586: +100
Pokud chcete účtovat přímo na zakázky, potom MD 586 ve výši 100 rozdělte na zakázky, ale jakým klíčem, to nevím.
My jsme vyhodnocovali jednotlivé zakázky tak, že jsme si připočítávali k přímým nákladům, které jdou stanovit na zakázku, nepřímé náklady (výrobní, správní, odbyt.režie) stanoveným procentem (vyhodnoceno např. podle skutečných nákladů v minulém roce), jehož základnou byly přímé mzdové náklady včetně odvodů. Ale to jsme už neúčtovali,
to bylo jen vyhodnocení jednotlivých zakázek.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
24. 1. 2018 8:11
Dobrý den, prosím o radu. Jsme stavební firma a sledujeme náklady na zakázkách. Doteď to stačilo způsobem, jakým jsme to dělali. Nicméně - máme svoje auta, jeřáby, stroje a tam se nerozlišuje, kde zrovna jsou. A veškeré náklady (opravy, PHM, ND...) zůstávají na zakázce "správa", která je samozřejmě ve ztrátě. Známe cenu nákladů, ale jakým způsobem zaúčtovat do jednotlivých zakázek kam to patří? To se týká třeba i mezd THP pracovníků. Děkuji mockrát předem za radu a omlouvám se ,pokud by můj dotaz někoho pohoršil. Hezký den, P.