Hlavní navigace

Nedaňové náklady ve výkazu zisků a ztrát

  • (neregistrovaný) 46.13.60.---

    31. 1. 2018 13:35

    Dobrý den, mohla bych poprosit o informaci, zda-li jsou nedaňové náklady vidět ve výkazu zisků a ztrát?

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 31. 1. 2018 13:37

      mirka..p (neregistrovaný) 77.78.85.---

      Re: nedaňové náklady ve výkazu zisků a z
      Ano, jsou tam všechny náklady a výnosy, ale z výkazu nepoznáte na první pohled, které všechny náklady jsou nedaňové

    • 31. 1. 2018 14:52

      kaks (neregistrovaný) 46.13.60.---

      Re: nedaňové náklady ve výkazu zisků a z
      I když půjde o vysokou částku z důvodu opravy = ponížení nákladů (nedaňově) z roku 2015 versus převod do majetku (aktiv) firmy, která bude provedena k 31.12.2017. Šlo by tedy o dost velké zkreslení nákladů daného roku 2017. Na druhou stranu byly výkazy už zkresleny nevhodným zaúčtováním v roce 2015.....?? Děkuji ještě jednou za odpověď.

    • 31. 1. 2018 15:00

      mirka..p (neregistrovaný) 77.78.85.---

      Re: nedaňové náklady ve výkazu zisků a z
      Nerozumím dotazu, zkuste napsat co bylo kdy a na jaké účty zaúčtování

    • 31. 1. 2018 15:09

      kaks (neregistrovaný) 46.13.60.---

      Re: nedaňové náklady ve výkazu zisků a z
      v roce 2015 jsme odkupovali vybavení do provozovny - drobný hmotný majetek to byl - zaúčtován přímo do spotřeby 501 DHM. Ale snížilo nám to dost hodnotu firmy - aktiva - což je nežádoucí nyní, když potřebujeme vzít velký úvěr a také použitelnost je delší jak 1 rok. Tudíž k 31.12.2017 účtujeme nedaňově ponížení nákladů 501999 a oproti tomu navýšení aktiv 022 - soubor movitých věcí a odepisovat budeme 2 roky, což ovšem nyní odložíme....

    • 31. 1. 2018 15:26

      mirka..p (neregistrovaný) 77.78.85.---

      Re: nedaňové náklady ve výkazu zisků a z
      HA... no to je hodně zvláštní....
      https://business.center.cz/business/diskuze/zprava.aspx?id=1471323
      drobný majetek by se měl časově rozlišit, ale v letech 2015 a 2016,
      drobný majetek se neúčtuje na 022, leda by to opravdu BYL soubor movitých věcí - což nevíme.... a už vůbec nelze účetní odpisy odložit.
      A ani takto vyloučit zpětně z nákladů v aktuálním roce, to máte úplně špatně.
      Pokud chcete opravit v minulosti, tak jedině přes opravy chyb minulých období.....

    • 31. 1. 2018 15:57

      kaks (neregistrovaný) 46.13.60.---

      Re: nedaňové náklady ve výkazu zisků a z
      Aha, tak mi to bylo řečeno od účetní:-(
      Ještě si to tedy ověřím znovu....děkuji.

    • 31. 1. 2018 16:19

      .. (neregistrovaný) 185.115.9.---

      Re: nedaňové náklady ve výkazu zisků a z
      >>>>>I když půjde o vysokou částku z důvodu opravy =
      >>>>>ponížení nákladů (nedaňově) z roku 2015 versus převod
      >>>>>do
      >>>>>majetku (aktiv) firmy, která bude provedena k
      >>>>>31.12.2017.
      >>>>>Šlo by tedy o dost velké zkreslení nákladů daného
      >>>>>roku
      >>>>>2017. Na druhou stranu byly výkazy už zkresleny
      >>>>>nevhodným zaúčtováním v roce 2015.....?? Děkuji ještě
      >>>>>jednou
      >>>>>za odpověď.
      >>>>
      >>>>Nerozumím dotazu, zkuste napsat co bylo kdy a na jaké
      >>>>účty zaúčtování
      >>>
      >>>v roce 2015 jsme odkupovali vybavení do provozovny -
      >>>drobný hmotný majetek to byl - zaúčtován přímo do
      >>>spotřeby 501 DHM. Ale snížilo nám to dost hodnotu
      >>>firmy -
      >>>aktiva - což je nežádoucí nyní, když potřebujeme vzít
      >>>velký úvěr a také použitelnost je delší jak 1 rok.
      >>>Tudíž k 31.12.2017 účtujeme nedaňově ponížení nákladů
      >>>501999 a oproti tomu navýšení aktiv 022 - soubor
      >>>movitých
      >>>věcí a odepisovat budeme 2 roky, což ovšem nyní
      >>>odložíme....

      Nelze opravovat chyby minulých období v takto vysokých částkách tak, že je zaúčtujete výsledkově. Můžete POUZE rozvahově.

      >>HA... no to je
      >>hodně
      >>zvláštní....
      >>https://business.center.cz/business/diskuze/zprava.aspx?id=1471323
      >>drobný majetek by se měl časově rozlišit, ale v
      >>letech
      >>2015 a 2016,
      >>drobný majetek se neúčtuje na 022, leda by to opravdu
      >>BYL soubor movitých věcí - což nevíme.... a už vůbec
      >>nelze účetní odpisy odložit.
      >>A ani takto vyloučit zpětně z nákladů v aktuálním
      >>roce, to máte úplně špatně.
      >>Pokud chcete opravit v minulosti, tak jedině přes
      >>opravy chyb minulých období.....
      >
      >Aha, tak mi to bylo řečeno od účetní:-(
      >Ještě si to tedy ověřím znovu....děkuji.

      Vztahuje se to k dotazu na dodatečné přiznání k dani a harakiri v účetnictví kvůli stavům minulého období ve výkazech roku 2017?

      "Re: zapeklité dodatečné přiznání 2015"
      https://business.center.cz/business/diskuze/zprava.aspx?id=1555661

    • 31. 1. 2018 18:28

      kaks (neregistrovaný) 46.13.60.---

      Re: nedaňové náklady ve výkazu zisků a z
      Ano, je to k tomu. Na základě původního příspěvku "zapeklité DP" jsme se i tak rozhodli, že musíme opravu aktiv udělat kvůli bance, i když ve výkazech minulých období 2015 a 2016 nebude vidět a půjde vidět nárůst aktiv až v r.2017. Radila mi zkušenější paní účetní, ale chtěla jsem si to ještě ověřit. Jelikož je to narychlo a dodatečné přiznání jsem musela podat dnes, tak žádný daň.poradce neměl čas. Paní účetní říkala, že by to nemělo mít vliv na výsledovku (abych účet 501999 nedaňový dala tak, aby se nezahrnoval do výkazů), ale lepší bude určitě to tedy udělat přes 426, že??
      např. 100tis. 321/426
      042/321
      022/042
      426/429 snížení ztráty?
      Našla jsem si, že soubor movitých věcí jako by to měl být to vybavení provozovny, i když cena jednotlivých věcí byla nižší, ale použitelnost je určitě delší jak 1rok. A také se prý odpisy mohou odložit podle par.26 odst.8. Ale nikde jsem se nedočetla, jak mi tvrdí paní účetní, že můžeme odepisovat soubor.m.v.2 roky....?
      DDP za 2015 jsem dnes podala, tam účtování není vidět, jen jsme ponížili ztrátu tím, že jsem chybnou částku dala do neuznatelných nákladů a dodala k tomu vysvětlení, proč se to stalo, tak uvidíme. Kdyžtak mi to omlátí o hlavu a budu to muset předělat či doplnit ;-)
      Děkuji moc za ochotu pomoct.

    • 31. 1. 2018 19:03

      mirka..p (neregistrovaný) 2a00:1028:8d1c:----:----:----:----:----

      Re: nedaňové náklady ve výkazu zisků a z
      Ano, soubor movitých věcí se dá zařadit jako dlouhodobý majetek a odpisovat, ALE musí to být opravdu soubor movitých věcí, už jsem viděla i zápis z kontroly, kde takovýto soubor, který kontrola nepovažovala za dlouhodobý majetek vyhodili z odpisů....
      Dlouhodobý majetek odpisujete účetně - podle vnitřních pravidel - pravděpodobně tolik let, kolik předpokládáte, že budete věc používat a tyto účetní odpisy se nedají přerušit ani posunout
      Dále se dlouhodobý majetek odpisuje daňově, podle pravidel stanovených v zákoně o ani z příjmů - a tyto odpisy se dají přerušit či posunout....... ale zase se o nich nikde neúčtuje, takže výkazy vám tyto přerušené daňové odpisy nijak neovlivní.
      Ty dva roky "odpisů" mi spíše připadá, že bylo myšleno jako časové rozlišení drobného majetku.......

    • 31. 1. 2018 19:47

      .. (neregistrovaný) 185.115.9.---

      Re: nedaňové náklady ve výkazu zisků a z
      Prostudujte si Vyhlášku 500/2002 Sb. § 15a odst. 2)
      Podle výše uvedeného nemůžete účtovat při Vámi uváděných částkách výsledkově.

      A než začnete přeúčtovávat, tak si alespoň pročtěte ještě
      Interpertace Národní účetní rady, minimálně
      * Srovnatelnost informací za běžné a minulé účetní období v individuální účetní závěrce podnikatele
      * Opravy chyb, změny v účetních odhadech a změny v účetních metodách

      Hlavně potřebujete konzultaci s auditorem, teprve až následně s daňovým poradcem.

      Návrh možného řešení jsem již uvedla v předchozí diskuzi - ale to zase neodpovídalo Vašemu zadání mít lepší výsledky ve výkazu zisku a ztráty 2017 ve sloupci minulé období.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).