Re: Roční zúčtování - doložení příjmu
Chápu tedy správně, že bez Potvrzení o zdanitelných příjmech za 2017 nelze provést roční zúčtování? Zaměstnanec veškeré podklady které máme k dispozici dodal do 15. 2. 2018, s tím problém není.
Re: Roční zúčtování - doložení příjmu
Na začátku dotazu uvádíte, že zaměstnanec "nemůže doložit příjem". Co Vám tedy může doložit z toho, co vyžaduje pro RZD ZDP?
Předložil Vám zaměstnanec doklad za uplynulé zdaňovací období od předchozího plátců daně o zúčtované nebo vyplacené mzdě, sražených zálohách na daň z těchto příjmů, poskytnuté měsíční slevě na dani podle § 35ba a 35c a vyplacených měsíčních daňových bonusech?
Pokud ne, tak se pro tyto případy v ZDP přímo uvádí
"Plátce daně roční zúčtování záloh a daňového zvýhodnění neprovede, pokud poplatník tyto doklady nepředloží plátci daně do 15. února po uplynutí zdaňovacího období."
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
6. 4. 2018 10:44
Dobrý den,
mám problém u našeho zaměstnance, chce provést roční zúčtování, v měsících 1-4/17 byl zaměstnán u jiné společnosti, od 5-7/17 byl na úřadu práce a od srpna pracuje u nás. Zaměstnanec má ovšem problém s tím, že nemůže doložit příjem, bývalý zaměstnavatel skončil v insolvenci, mám od něj pouze výplatnice 2-4/17. S bývalým zaměstnavatelem nelze komunikovat, dle zaměstnance může být rád, že dostal po nějaké odmlce výplatu vůbec. Mohu mu vůbec provést roční zúčtování? Děkuji za odpověď