Evidence, účtování pronajímaného majetku

  • (neregistrovaný)

    28. 11. 2005 12:01

    Naše firma začala nakupovat výpočetní techniku na sklad za účelem dalšího pronájmu a podle smluv pronajímá jednotlivé díly jiným firmám. Např. PC skříně s klávesnicí za 1000Kč a monitory za 500Kč za měsíc.
    Je postup účetní správný, když skladník vydá ze skladu do spotřeby (a tedy na účet 501 v plné pořižovací ceně) jednotlivé díly, ty evidujeme v operativní evidenci majetku, tzn. že máme velké náklady a vůči nim měsíčně fakturujeme shora uvedené částky? Nebo musíme i náklady časově rozlišovat?
    Jde o to, že už jsme takto pronajímali nevyužité počítače i dříve. V podnikových pravidlech máme totiž, že majetek do 40 tis. účtujeme celý do spotřeby, a několik počítačů, které jsme přestali používat, jsme pronajali. Jenže ve výše uvedeném případě již jde o větší počet a taky jsme si na to zřídili živnost "pronájem movitých věcí"
    Dík za radu

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).