Hlavní navigace

GDPR-vždy souhlas nebo stačí slohovka?

  • 24. 5. 2018 13:24

    Dobrý den, hodně to zestručním:
    1) S.r.o., kovovýroba. Odběratelé výrobků jsou samé právnické osoby, 1 fyzická osoba. Společník = syn. Jednatel = otec s jednatelskou odměnou + DPP. Žádní jiní zaměstnanci zatím nejsou.
    V telefonu (který zatím není majetkem s.r.o., jde o soukromý přístroj jednatele) má všechny možné kontakty. Mailuje s odběrateli - samozřejmě s fyzickými osobami (zaměstnanci těch s.r.óček). A s tím jedním odběratelem - fyzickou osobou.
    Musí mít od někoho nějaký písemný souhlas. Nebo stačí slohovka, zaheslovaný počítač a zamykatelná skříň v zamčené místnosti?

    2) OSVČ, kominické a výškové práce. Pracuje jak pro s.r.o., tak dělá revize komína občanům. Možná je někdy jeho zákazníkem i OSVČ. Musí mít od někoho nějaký písemný souhlas?

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 25. 5. 2018 8:44

      Pavel Jirsa (neregistrovaný)

      Re: GDPR-vždy souhlas nebo stačí slohovk
      Karo,

      domnívám se, že nemusí mít souhlas, pokud bude OÚ využívat pouze za účelem, za kterým je získal.

      Vidím to na čl. 6/1/b případně čl. 6/1/f GDPR.

      Samozřejmě pokud by získané kontakty používal např. k rozesílání reklamy, je to něco jiného.

      Hezký den!

    • 25. 5. 2018 9:35

      Val:) (neregistrovaný)

      Re: GDPR-vždy souhlas nebo stačí slohovk
      Dobrý den, Karo, to "slohovkou" myslíte nějakou sepsanou vnitřní směrnicí nebo předpisem společnosti ohledně zabezpečení údajů? Nebo jak jste to myslela?
      Všimla jsem si, že na webech mají majitelé (jak PO tak FO) Zásady zpracování a ochrany osobních údajů, kde jsou informace, jak s nimi nakládají.
      Tak jste myslela něco podobného a vyvěsit to na firemní web (i když přes ten web nic neprodávají) a v případě, že spol. nebo podnikatel nemá web, tak to mít v písemné podobě založené ve firmě?
      Děkuji za odezvu

    • 25. 5. 2018 11:26

      Kara

      Re: GDPR-vždy souhlas nebo stačí slohovk
      Dobrý den Pavle a Val, děkuji za odpovědi. Ano, tou slohovkou myslím nějakou sepsanou vnitřní směrnici jak píšete a mít ji založenou. Webové stránky jsou ve výstavbě, takže možná to pak i tam vyvěsit.
      O rozesílání reklamy nejde.
      Můžu Vám říct, že zatím každý člověk OSVČ, s kterým jsem mluvila, jestli něco ví o GDPR, jen mávl rukou, jako bych ten byrokrat měla být já, a buď vůbec nevěděl, o čem je řeč, nebo řekl, že musí shánět a dělat svoji práci, neví, co dřív a nemá čas na hovadiny. A představa, že by každý zedník nebo jiný řemeslník měl vědět, co že se to po něm vůbec chce, jak něco sepsat, co sepsat a jak to formulovat, je naprosto scestná.

    • 25. 5. 2018 16:28

      Pavel Jirsa (neregistrovaný)

      OT: GDPR - s nadhledem
      Karo,

      ke GDPR a jiným zhovadilostem od bruselské a pražské vrchnosti je potřeba přistupovat s nadhledem.

      I když GDPR platí již 2 roky, tak vrchnost udělala pro jeho implementaci velmi málo. Prakticky veškerou "osvětu" přenechala šmejdům, kteří nabízí většinou nepoužitelné věci.

      Vládě, současné i předchozí, jde hlavně o koryta a tak je adaptační zákon o GDPR teprve ve druhém čtení a jeho účinnost bude někdy na podzim.

      Pobírači platů na ÚOOÚ se teprve včera vyjádřili, jak do bude s přístupem dětí na sociální sítě. Pravda, vyjádřili se již dříve, ale včera radikálně změnili stanovisko.

      Hezký víkend!

    • 27. 5. 2018 21:30

      Galba (neregistrovaný)

      Re: OT: GDPR - s nadhledem
      Dobrý den pane Pavle, omlouvám se že vám sem lezu do diskuze ale mohl byste mě návrat kde najdu včerejší radikální stanoviskoohledne děti na intermetu? DIKY moc Galba
      Dobrý den

    • 29. 5. 2018 13:09

      Michaela S. (neregistrovaný)

      Re: OT: GDPR - s nadhledem
      https://www.uoou.cz/rozbor-vztahu-gdpr-a-nbsp-narodni-upravy-zakona-o-nbsp-ochrane-osobnich-udaju-nove/d-30109/p1=1099

      Jestli jsem to dobře pochopila, měl původní národní zákon snížit hranici 16 let pro např. založení e-mailu. Podle názoru výše to ale už na snížení nevypadá...

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).