Hlavní navigace

Účtetní předpis - košilka

  • (neregistrovaný) 178.255.168.---

    3. 6. 2018 23:25

    Dobrý den, prosím o názor - účetní předpis - košilka na došlé faktuře - vedení hledá úspory v administrativě - celý život co dělám účetnictví se praktikoval - buď formou razítka, nebo vytištěnímm ze systému. Teď se vymyslelo, že vlastně není potřeba, protože je účtování v počítači. Přiznám se, že nevím, jakým předpisem mám argumentovat. Vždycyky bylo uvedeno, že doklad opatříme účetním předpisem..... Moc děkuji

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 4. 6. 2018 7:51

      .

      Re: účetní předpis - košilka
      Proč k prvotnímu dokladu přikládáte košilku? Jen kvůli předkontaci? Nebo se na ní podepíše osoba která schválila účetní operaci či osoba, která doklad zaúčtovala?

    • 4. 6. 2018 9:02

      mirek22 (neregistrovaný) 81.162.199.---

      Re: účetní předpis - košilka
      na faktury dávám své razítko /Kč/MD/Dal
      a druhé razítko zaúčt./datum
      no a samozřejmě ještě se vypisuje výdajový doklad a ještě tohle všechno se vypisuje do účetního programu, kde si pak vše vytisknete

    • 4. 6. 2018 9:39

      košilka (neregistrovaný) 90.182.132.---

      Re: účetní předpis - košilka
      když přijde fa tak na ni dáme razítko ze zadu dokladu - tzv. přijímací razítko - ale to nemá kontaci MD/D. Potom fa kolegyně zapíše do systému a ty jednodušší fa mi zaúčtuje - režie, materiály některé služby apod. a u těchto mi vytiskne i košilky. Ty složitější jako je PDP, dodanění časové rozlišení apod. neúčtuje - není úplně účetní a i ty co mi zaúčtuje - na to jsem ji napsala takový "manuálek" nechce podepsat za správnost účtování a chce abych si je zkontrolovala. Potom fa podepíší v kolečku příslušní odpovědní zaměstnanci a vrátí je zpět na účtárnu. Při platbě se na košilku dopíše úhrada a podepíše ji ekonomický ředitel a založí se. Ale protože nestíhám tak se vymýšlí úspory a došlo i na"existenci" košilky.

    • 4. 6. 2018 11:03

      katka2 (neregistrovaný) 83.49.151.---

      Re: účetní předpis - košilka
      Košilku oceníte v momentě, kdy za půl roku vyvstane problém. Když vše běží jak má, může se zdát, že košilka zdržuje.

    • 4. 6. 2018 12:33

      košilka (neregistrovaný) 90.182.132.---

      Re: účetní předpis - košilka
      Souhlasím s Vámi - jsou prostě věci o kterých účetní ví, že jí v práci pomohou - ať již hned při zpracování dokladu nebo později - kontrola účtů, kontrola Fú apod. Ale bohužel o účetních věcech často rozhodují neúčetní. No uvidíme jak to dopadne. Moc díky za Váš čas a pevné nervy.

    • 4. 6. 2018 13:00

      .

      Re: účetní předpis - košilka
      V tomto případě ale nepotřebujete "košilky" kvůli uvedení předkontace (opravdu není nutné, když máte zaúčtováno v účetním systému), ale kvůli schvalovacímu procesu. Na to se při jednání zaměřte. Celkově na celý proces schvalování a účtování.
      Např. nechápu, jak můžete dopředu nechat účtovat o dokladu v případě, kdy do systému zapíšete fakturu + zaúčtujete fakturu a teprve následně necháte schválit předmět plnění na faktuře odpovědnou osobou - co když nebude schváleno? Většinou by měla odpovědná osoba na schvalovací doklad (průvodku, košilku,..) uvádět i zda se jedná např. o zboží nebo o majetek k odepisování, či technické zhodnocení. Protože to nemůže účetní od stolu poznat (pokud si k faktuře nevyžádá relevantní smlouvy).
      Taktéž bych zvážila uvádění platby k dokladu. A proč ekonomický ředitel podepíše doklad až nakonec, když je hospodářská operace schválena, zaúčtována, zaplacena?

    • 4. 6. 2018 13:21

      košilka (neregistrovaný) 90.182.132.---

      Re: účetní předpis - košilka
      >proces schvalování a účtování.
      >
      >Taktéž bych zvážila uvádění platby k dokladu. A proč
      >ekonomický ředitel podepíše doklad až nakonec, když je
      >hospodářská operace schválena, zaúčtována, zaplacena?
      Tento problém s oběhem řešíme dlouho - jsme stavební firma a tam je to s těmi dodavateli někdy opravdu děs - špatné spupisy prací, chybná data na fa, nedostatečné přílohy k fa, nesouhlasící objednávky , pozdě obdržené fa apod. Trvalo potom dlouho schvalovací kolečko - proto poslední rozhodnutí vedení zní - pokud přijde fa a je k ní potvrzená objednávka tak se fa zapíše do systému a zaúčtuje aby byla vidět v saldu kvůili cachflow. Potom si ji převezmu já jako hlavní účetní a musím to zkontrolovat a popř. opravit, doplnit apod. Pokud je fa v pořádku, přišiji košilku, pokud ne, košilku si nechám u sebe a dám na fa upozornění co je špatně. Potom dám na recepci ke schvalovacímu kolečku technikům, vedoucím apod. Pokud je fa špatně tak se vrací po tomto kolečku. Provozní ředitel mezi tím vidí co je v sald - on rozhoduje o platbách, má průběžné výsledky ve výsledovce apod. Když dodělávám měsíční DPH tak si projdu fa, které jsou takto rozpracované na doplnění do toho příslušného měsíce a uzavřu DPH. Ekonomický ředitel podepisuje košilky v podstatě za provozního ředitele - bez rozhodnutí provozního řed. se nesmí nic uhradit, takže ekonomický ví, že je to OK.
      > Jinak jestli jde o zboží, materiál, technické zhodnocení apod. je u nás na mě - já potom hledám, ptám se, hledám si smlouvy na předmět plnění apod.
      >
      >
      >

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).