Hlavní navigace

Evidence drobností

  • (neregistrovaný)

    6. 6. 2018 20:41

    Dobrý den,

    prosím o radu: Vedu daňovou evidenci a není mi jasné, jakým způsobem evidovat /neevidovat drobné položky.

    Příklad:

    koupím kancelářský papír pro potřebu firmy, mám průběžně evidovat jeho spotřebu? (Je to sice drobná položka, ale použitelnost je zcela jistě delší, než jeden rok.)

    Koupím krabici kabelu, pořizovací cena 3000Kč, který po desítkách metrů instaluji klientům, ale zůstává mým vlastnictvím - jak u tohoto?

    Koupím 100 šroubků, použiju sem-tam nějaký. Jak se to řeší v evidenci?

    Koupím zařízení za 5000Kč a namontuju u klienta, zůstává moje, eviduji? Jak?


    Kamarád mi říkal, že všechny tyto jednotlivosti vůbec řešit nemusím a prostě je dám jen do nákladů a nikde dál neeviduji (mám/nemám/množství). Samozřejmě to evidovat v žádném druhu majetku nechci, ale dělám to, protože nevím, co musím a co ne, ale je to čím dál větší drbačka.


    Nikde na netu jsem nikde nenašel polopatické vysvětlení.

    Děkuji za odpověď.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 6. 6. 2018 20:44

      JDo (neregistrovaný)

      Re: Evidence drobností
      Nebo třeba:

      Mám řekněme i ten kabel. 100m prodám tu, další kus tam, až to poprodávám všechno ale ve vystavených fakturách nebude napsáno "kabel - typ - množství", ale bude napsáno jen "materiál". Stačí jen na začátku dát do nákladů a při prodeji do příjmů a množství neřešit?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).