Hlavní navigace

OT - Pozáruční opravy zboží

  • (neregistrovaný) 88.102.69.---

    8. 6. 2018 14:50

    Před 6,5 rokem jsem u jedné větší internetové společnosti koupil údajně velmi kvalitní německý tlakový hrnec - velký 4,5 litru, cena 3.690,-Kč. Asi před rokem začaly problémy s otevíráním víka a cca před půl rokem mechanismus otevírání, umístěný v rukojeti, zkolaboval úplně. Po dotazu u prodejce, jak je to s pozáručními opravami, jsem obdržel kontakt na jeden servis. Od něj jsem se po několikerém dopisování dozvěděl, že opravu lze provést pouze výměnou celé poklice za cca 2.700,-Kč. Manželce se podařilo na internetu najít i jiný servis, který kromě poklice nabízel i výměnu pouze rukojeti za cca 1.700,-Kč, ale z podkladů na webu nebylo možné se ujistit o compatibilitě a na dotazy v chatu servis vůbec nereagoval.
    Zajímalo by mě, jestli je v rámci EU výrobce a potažmo prodejce povinen zajišťovat i pozáruční opravy a po jakou dobu. Snažil jsem se to vygooglit, ale bezúspěšně. Za odpověď děkuji. Charvát

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 9. 6. 2018 11:31

      Vladkka

      Re: OT - Pozáruční opravy zboží
      Ne, výrobce nemá za povinnost zajistit pozáruční servis. Dříve bylo, že musí "zajistit" náhradní díly ještě 10 let po ukončení výroby, ale tato podmínka již také neplatí.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).