Hlavní navigace

Výsledek lékařské prohlídky po nemoci

• (neregistrovaný) 217.169.184.---

10. 7. 2018 13:56

Dobrý den, našel jsem tuto diskuzi a prosím o radu nebo popis, co bude následovat.
    Pracuji jako montér na stavbách. Od února jsem byl v pracovní neschopnosti kvůli embolii. Neschopenku Mudr. ukončil k 30.6. a byl jsem poslán k závodnímu Mudr. na mimořádnou lékařskou prohlídku. Po prohlídce mi ale závodní lékař napsal do posudku, že dosavadní práci nemohu vykonávat kvůli svému zdravotnímu stavu.
    Co teď můžu očekávat?
    1) Může mě zaměstnavatel propustit? A pokud ano, mám nárok na odstupné?
    2) Co když bych na svou odpovědnost chtěl i nadále svoji práci vykonávat?
    3) Může mně zaměstnavatel nabídnout nějakou jinou pozici? Co když ji nepřijmu?

Moc děkuji za vaše názory.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 10. 7. 2018 14:21

III (neregistrovaný) 46.227.168.---

Re: Výsledek lékařské prohlídky po nemoc
      Otázka je, zda lékař napsal v posudku, že jste dlouhodobě pozbyl schopnost práci vykonávat. Pokud ano, zaměstnavatel vám může nabídnout jinou vhodnou práci, ale také (třeba ji ani nemá) vám může dát výpověď s 2 měs. výpovědní dobou. Odstupné nenáleží, neboť to nebyla nemoc v důsledku pracovního úrazu nebo nemoc z povolání. Pokud vám práci nabídne a vy ji nepřijmete , buď skončíte dohodou, nebo vám rovněž dá výpověď.

• 10. 7. 2018 17:28

VH

Re: Výsledek lékařské prohlídky po nemoc
      Pokud zaměstnavatel jinou vhodnou práci má, není třeba, aby ji zaměstnanci nabízel - jedná se o jeden z případů obligatorního převedení zaměstnance na jinou práci, které je možné i v případě, že s ním zaměstnanec nesouhlasí. Nejedná o změnu druhu práce na základě dohody se zaměstnancem. Nebo jinak - zaměstnavatel nabídne, zaměstnanec odmítne a zaměstnanec ho na tuto jinou práci převede i proti jeho vůli. Nebo jinou vhodnou práci má, zaměstnance nepřevede a rovnou mu dá výpověď.
      Ve všech případech záleží na obsahu posudku.