Hlavní navigace

Pokladna - a.s.

• (neregistrovaný) 77.242.92.---

26. 8. 2018 20:56

Dobrý den, stav pokladny u akciovky se vyšplhal přes 2mil, je to způsobeno každoměsíčními výběry z firemního účtu, které jsou účtovány jako příjem do pokladny. Můžete mi poradit, co s tím je možné udělat? Jaké jsou možnosti? Děkuji za jakékoliv rady, jsem úplný začátečník a nevím, jak s tím správně naložit.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 26. 8. 2018 21:02

alen1 (neregistrovaný) 185.246.210.---

Re: Pokladna - a.s.
      A skutečný stav je stejný?
      Pokud ne, pak se budete muset ptát odpovědných osob.

Bez příslušného dokumentu stejně nemůžete z pokladny nic odúčtovat.

• 26. 8. 2018 21:28

NikaZ25 (neregistrovaný) 77.242.92.---

Stav pokladny určitě není stejný jako ten účetní, každý měsíc totiž majitel vybere přes 500tis. z firemního účtu a předá pouze doklad o výběru. Zaúčtuje se to jako příjem do pokladny, ale reálny stav to není.

• 26. 8. 2018 21:43

alen1 (neregistrovaný) 185.246.210.---

To ovšem bude problém.
      Peníze nejsou jeho, patří společnosti.
      Nicméně nepůjčil v minulosti společnosti a teď si to vrací?
      Nedal příplatek - dobrovolný?
      Proč se ho nezeptáte přímo a pak tu situaci neřešíte.

• 29. 8. 2018 11:14

NikiZ25 (neregistrovaný) 82.202.114.---

Ne nepůjčil společnosti nic ani v minulosti. Peníze, které vybere z banky jdou na pokrytí úhrad, které jsou bokem...nepromítnout se v účtu. Daňový poradce mi radil, ať to vedeme jako půjčku. To znamená, že to máme vést jako půjčku na účtu 365? Sice je to účet pro společníky a my jsme a.s. Prostě v tom tápu a jsem úplný začátečník, takže si s tím nevím rady, děkuji

• 29. 8. 2018 16:39

.. (neregistrovaný) 178.17.10.---

Uvádíte, že se "to" zaúčtuje jako příjem do pokladny. Máte k dispozici příjmový pokladní doklad s podpisem pokladního/pokladní, že hotovost převzal/a? Kdo je zodpovědný za stav pokladny v této společnosti? Jste interní nebo externí účetní?