Hlavní navigace

Změna pracoviště - problém se zam-telem

  • 25. 9. 2018 12:05

    Dobrý den, prosím Vás o radu, kdy a za jakých podmínek je zaměstnavatel oprávněn mi změnit místo pracoviště?

    Jsem zaměstnaná jako sekretářka ředitele. Kolegyně, která zde pracuje jako vrátná, je momentálně v pracovní neschopnosti a já ji mám zastupovat, tj. sedět místo ní na vrátnici.

    Dříve jsem si její agendu (objednávky obědů zaměstnancům) přenášela do své kanceláře, teď šéf přišel s tím, že budu také sedět na vrátnici a hlídat, kdo projde. Chci se zeptat, jestli musím splnit jeho nařízení, protože je tam odpojené topení a už teď tam je docela velká zima (v zimě tam kolegyně sedí při nějakých 9, 10 stupních, z čeho je v pracovní neschopnosti, si asi domyslíte...).

    Nic jsem nepodepisovala, žádná změna smlouvy neproběhla, pouze ústní nařízení ze strany šéfa.

    Děkuji, Míša.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 25. 9. 2018 12:17

      VH

      Re: Změna pracoviště - problém se zam-te
      Tady není prvotní otázka, kde máte sedět - zda v kanceláři nebo ve vrátnici. Podstatné je, že pokud budete konat práci, která odpovídá práci vrátné, dojde ke změně pracovní smlouvy, konkrétně sjednaného druhu práce a změna zpět bude možná jen se souhlasem
      zaměstnavatele. Podle okolností záleží na tom, v jakém rozsahu budete práci vrátné konat. Na věci nic nezmění ani okolnost, že změna ze sekretářky ředitele na vrátnou nebyla provedena písemně, to je jiná záležitost (zaměstnavatel porušil povinnost uzavřít dohodu o změně PS v písemné formě, za což může být sankcionován, ale to se vás týkat nebude).
      Jinak - kam zaměstnavatel koho posadí, je jeho rozhodnutí a je-li v dané místnosti zima, je třeba se podívat na hygienické normy.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).