Hlavní navigace

Počet zaměstnanců je osobní údaj?

  • (neregistrovaný) 217.169.184.---

    25. 9. 2018 15:18

    Dobrý den, mám pocit, že se už asi všichni zbláznili. Pracuji v obchodním oddělení a čas od času se stává, že poptávající chce do naší nabídky uvést i celkový počet našich zaměstnanců a z toho počet dělníků a THP. Pořádala jsem tedy naše personální oddělení o tato čísla a bylo mi sděleno, že to, co požaduji je osobní údaj a že nemohou tyto informace poskytovat komukoliv. Tak se divím s otevřenou pusou. Já jsem nechtěla žádná jména, ale jen čísla.

  • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.

    • 25. 9. 2018 16:59

      Pavel Jirsa (neregistrovaný) 83.208.106.---

      GDPR Počet zaměstnanců je osobní údaj?
      Nedomnívám se, že by byl počet zaměstnanců osobní údaj ve smyslu GDPR viz jeho čl. 4/1.

      Tazatel asi chce odhadnout, zda budete řešit zakázku kmenovými zaměstnanci nebo si sjednáte subdodávku.

      Řešte spor s personálním oddělením s vedením společnosti s tím, že takto můžete přijít o zákazníky.

      Hezký den!

    • 25. 9. 2018 18:41

      dann (neregistrovaný) 78.102.38.---

      Re: GDPR Počet zaměstnanců je osobní úda
      Může to být třeba označeno jako údaj pro vnitřní potřebu zaměstnavatele, určitě ale ne osobní údaj. Které konkrétní osoby by byl ? Majitele ? V jeho zájmu ale je, aby firma měla dost zákazníků, ne ?

    • 26. 9. 2018 8:24

      iva. (neregistrovaný) 89.24.108.---

      Re: Počet zaměstnanců je osobní údaj?
      Počet zaměstnanců a hrubé mzdy bez OON se píšou do každého "hloupého" statistického výkazu - jak se s tímhle popere Vaše personální oddělení? :-)
      Počet zaměstnanců není osobním údajem. Napište písemnou informaci vedení společnosti, požádajte o sdělení konkrétního zákonného důvodu (§ zákona) a sdělte jim co je ve hře pokud tyto údaje neuvedete. Napsané to má někdy větší váhu, než když jde jen o ústní informaci (tou se nikdo moc nezabývá...).
      Odbočím - ale týká se též GDPR - odškodnění pracovního úrazu, doklady na Kooperativu jako vždy - ejhle, včera v poště dvoustránkové lejstro s popisem "že zpracovávají zaslané doklady, jak dlouho je budou archivovat a co musíme jako zaměstnavatel o tom říct zaměstnanci". Kdyby to aspoň přišlo do datovky, ale ne - papír, 2 x A4 + obálka - a to nemluvím o poštovném!
      A když podle došlého lejstra informuji zaměstnance, tak ten mi říká "ale oni mi to poslali taky" ... takže asi tak.
      Hezký den a pevní nervy.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).