Hodnota podílu ve firmě a zaúčtování

• (neregistrovaný)

15. 10. 2018 11:32

Dobrý den, chtěla bych Vás poprosit o informaci, jak se vypočítá nejlépe hodnota podílu ve firmě, v případě, že chci 50% podílu ve firmě prodat jiné osobě a jak tuto transakci zaúčtuji.
    V našem případě je hodnota vlastního kapitálu 2 500 000Kč
    Základní jmění 265 000Kč
    Osobně bych udělala uzávěrku, zjistila hodnotu vlastního kapitálu a procentuelně vypočítala z této hodnoty. Předpokládám, že si mohou tuto hodnotu určit sami, ale toto je asi nejběžnější způsob. Nebo se mýlím?

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 16. 10. 2018 13:57

EvaCe

Re: hodnota podílu ve firmě a zaúčtování
      převod podílů je věcí mezi společníky - Vy jste v jaké pozici
      jeden ze společníků?
      nebo firma jejíž podíl se bude prodávat?
      mnoho možností na odpověď a málo podkladů

• 16. 10. 2018 14:08

Kal. (neregistrovaný)

Dobrý den, jsem v pozici účetní, kterou požádal současný jednatel a zároveň společník o vymyšlení, jak to celé zrealizovat. Firma postavila před 10 lety nemovitost, ve které pronajímá byty. Druhý společník (další s.r.o.) by měl vložit do firmy hotovost (bere si na to úvěr, plus už dal nějaké peníze jako úvěr) na přístavbu nemovitosti, která bude rozměrově tvořit druhou polovinu nemovitosti, takže každý se bude podílet finančně jednou polovinou. No, a na mně teď je vymyslet, jak to vyřešit účetně a kolik bude stát oficiálně podíl, případně zda část zaúčtovat jako úvěr od nového společníka. A také, aby to jednu nebo druhou firmu nestálo zbytečně moc na daních. No a bylo to tak nějak nejvíce spravedlivé. Budu ráda za každou pomoc, nevím od čeho se odpíchnout.

• 16. 10. 2018 14:32

EvaCe

tak tohle bych viděla na odbornou konzultaci u daňaře, ne zde na fóru, půjde o hodně peněz

• 16. 10. 2018 14:46

Kal. (neregistrovaný)