Re: Kontrola mzdy, prosím moc paní Jasno
Dopočet ZP do minima neovivňuje základ daně.
Původní výpočet 11534*1,34 = 15456 Kč to je superhrubá, zaokrouleno nahoru na stovky je dańový základ.
K hrubé mzdě - jak je placen svátek? Ten PPÚ je správně?
Ano já vím, že dopočet do minima neovlivňjue základ daně a ani nesmí. Tedy doposud si to myslím. Jde o to, že předchozí paní účetní byla mnoho let účetní ve firmě. (nemusí) ale může být pamětnější než já a proto se ptám, jestli je zákon o kterém nevím, že byl měl být aplikován a já usnula na vavřínech. Roky jsem dělala finanční účetní, mzdy dělám cca 10 let, což není mnoho.
U paní jde o měsíční mzdu, Poklud by byla účtována náhrada za svátek, v rekapitulaci by byl řádek Náhrada mzdy za svátek vyplněný - není.
Je zde uveden řádek Náhrada Dovolená 557,-
Paní pracuje 4 hodiny denně
Nemám k dispozici výplatní listiny ani mzdové listy za 2017 průměr jsem vypočetla prostým dělením 557/4 = 139,25
Já musím zaúčtovat celý rok, aby byly dobře všechny roční výstupy, doplatit mzdu a lidi aby měli evidenční listy a jsem z toho úplně zpocená.
Moc díky :-) R.
Nevím, co Vám mám poradit. Dopočet do minima ZP se u paní musí udělat (pokud za ni není plátcem i stát). Náhrada za dovolenou je vzhledem k úvazku přiměřená.
Skutečnost, že někdo je účetní mnoho let, nic nevypovídá o tom, jestli to dělá dobře.
Ani lidi nemají výplatní lístky?
dopočet do minima ZP a odvod byl vypočten správně v mém případě i v případě paní účetní, to jsem nezpochybnila.
Paní účetní ale navýšila dańový základ o 60 Kč před zaokrouhlením, z nějakého, mě neznámého důvodu. Čímž měla zaměstnankyně i nižší čistou mzdu.
Bohužel výplatnice nemám. Zaměstnanci je nikdy nedostávali.
Pracuji pouze s měsíčními přehledy, podpisovými listinami a souhrnnými rekapitulacemi a to je chuťovka.
A to jsem teprve v lednu. Díky moc. :-)
Pokud už chcete opravovat chyby - tak se vším všudy a všechny. Tj. u dané paní opravit i tu hrubou mzdu. Nejenom výpočet daně.