Snažím se si to představit, máte vydanou fakturu, přijdou do banky peníze ponížené o poplatek banky. Zlikvidujete celou částku faktury a do dalšího řádku Položky zapíšete poplatek banky mínusem. Tím je faktura zlikvidovaná a do peněžního deníku přijdou příjmy snížené o poplatek. Zůstane částka poplatku nezlikvidované v bance, ale to nevadí.
Vám na ten poplatek chodí nějaká faktura ? Pokud ano, tak je zbytečná, protože si poplatek sami strhli, takže je zbytečné tu fakturu pořizovat do závazků. Pokud bych ale takovou fakturu do Pohody dejme tomu zavedl, a byla uhrazena tím stržením z banky, tak bych ji zlikvidoval Bez vazby, jen pro pořádek.
Dobrý den,
já to dělám tak, že když mi přijde do banky 1980,- Kč, zlikviduji tím částečně pohledávku a zůstatek pohledávky 20,- Kč likviduji interním dokladem.
Ten ID si vytvořím jeden souhrnný na celý měsíc, takže jich mám celkem 12 (to by mělo sedět na tu Vaši fakturu), a do něj přidám likvidací postupně všechny zůstatky pohledávek v tom daném měsíci (což jsou vlastně ty poplatky) a zaúčtuji hromadně.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
10. 3. 2019 17:42
Dobrý den,
prosím o radu zkušenější. Vedeme daňovou evidenci v programu Pohoda. Na bankovní účet nám chodí platby vybrané platební bránou - tyto platby jsou vždy ponížené o zápočet poplatku, který si platební brána zápočtem strhává.
Příklad: vedená pohledávka 2000,- poplatek pl. brány 20,- na účet obdržíme 1980,- Kč.
Napadlo mě zaúčtovat pomocí interního dokladu a položku z banky nechat nezaúčtovanou a pouze textem odkázat na interní doklad. Může to tak být správě?
Mockrát děkuji za rady.