Hlavní navigace

účetní položka / cena

  • (neregistrovaný) 178.255.168.---

    16. 5. 2019 20:54

    Dobrý večer, měla bych jeden praktický dotaz. Nejde mi o Vaší cenu za účetní položku, kterou klientům účtujete. Jen se chci zeptat, když externí účetní kalkuluje cenu za své služby. Nemá paušál, ale právě cenu za 1 účetní položku (za řádek v deníku). Tzn. když v deníku jedna zaúčtovaná faktura je na několika řádcích= základ daně, DPH a další řádek je třeba zaokrouhlení==tzn. v tomto případě ta jedna faktura přijde na 3xnapř.20,-? A pokud základ daně se dělí na víc účtů, tak další a další řádky... Měla jsem třeba software, který to neměl očíslované jednotlivé řádky, ale pořadové čísla, dá se říct účetní případy.
    To jen taková myšlenka ;-) Moc děkuji za případné rady ;-)

  • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.

    • 17. 5. 2019 8:00

      stana1 (neregistrovaný) ---.eurotel.cz

      Některý účetní případ je složitější i když má jedno číslo v účetním deníku, tak obsahuje třeba 40 i více položek (např. účtování mezd) a tím i řádků (položek) v účetním deníku. Takže čím více práce pro účetní, tím více řádek. Musím ale rovněž brát v potaz sofistikovanější SW u větších firem, kdy do účetního deníku jsou importovány práce i jiných lidiček - např. naskladnění, faktury vydané apod, kdy je možné u těchto procesů nastavit rovnou i čísla účtů. Pak tyto položky v deníku těžko definovat jako práci účetní, ale maximálně práci SW. Co říci na závěr? Co firma a každý software (případně i jeho nastavení) či požadavky firem směrem k účetním (např. managment info a další rozbory) jsou unikátní a cena za službu pro účetní, z prosté kalkulace za položku, není to pravé.

    • 17. 5. 2019 8:59

      ema (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

      Pokud jde o podvojné účetnictví, tak mi cena za položku nedává moc smysl (některá položka je mnohem pracnější než jiná, resp. v účetnictví nejde jenom o počet položek, ale hlavně o to, že účetní musí vymyslet/rozhod­nout, JAK je zaúčtovat, takže nad některými doklady stráví mnohem víc času než nad jinými. Většinou nelze účtovat automaticky jeden doklad za druhým bez přemýšlení.
      Sama fakturuji za počet hodin, ovšem chápu, že asi ne každý by to akceptoval. Nicméně pokud jsou hodiny v rozumném počtu a odběratel s nimi souhlasí, je to zřejmě nejspravedlivější pro obě strany. To je můj názor.

    • 17. 5. 2019 9:31

      Eva (neregistrovaný) ---.starnet.cz

      Tak to máte pravdu, neúčtuje se bez přemýšlení. Některý zaúčtujete automaticky a nad některým sedíte a sedíte a dumáme ;-) Moc děkuji za názory ;-)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).