Z vašeho dotazu není zřejmé, co doslovně lékař napsal. Z informací, které jste uvedla dovozuji, že lékař pouze doporučil jednodenní klid. Neuvedl, že zaměstnanci jsou práce neschopní, tzn, že podle mého názoru bylo na jejich rozhodnutí, zda si na základě jeho doporučení vezmou dovolenou, vyberou si přesčasy či domluví neplacené volno nebo příjdou do zaměstnání. Podle mého názoru na základě informací, které jste uvedla byli práce schopni. Mohu se však mýlit.
Celou situaci by měl zaměstnavatel řešit se svým lékařem, který mu poskytuje pracovnělékařské služby. On je jeho odborným poradcem mimo jiné i pro takovouto situaci.
Já bych to viděla taky na karanténu., je tam povinné hlášení nemocných. Ale nejsem lékař, takže jen laický názor.
http://www.szu.cz/uploads/Epidemiologie/Svrab.pdf
Obecně bych s vámi souhlasil, ale zaráží mě: "zaměstnancům doporučil v daný den nechodit do zaměstnání, což vypsal na výměnný list", což u mne evokuje, že lékař neuznal situaci za natolik vážnou a prakticky přenechal rozhodnutí na jednotlivých zaměstnancích, resp. na domluvě zaměstnavatele s jednotlivými zaměstnanci.
Postup je to v každém případě značně zvláštní, proto již výše jsem doporučil, aby zaměstnavatel požádal lékaře, který mu poskytuje pracovnělékařské služby, o jeho odbornou radu, jak postupovat (předpokládám, že se nejedná o stejného lékaře).
Internet Info BusinessCenter.cz (businesscenter.podnikatel.cz)
Server s informacemi pro podnikání.
Copyright © 1998 – 2021 Internet Info, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.
31. 5. 2019 10:07
Dobrý den,
v naší příspěvkové organizaci došlo k následující situaci:
Na pracovišti se objevilo infekční onemocnění. Zaměstnanci navštívili lékaře v dopoledních hodinách. Dle lékaře není nutné vystavovat pracovní neschopnost, ale zaměstnancům doporučil v daný den nechodit do zaměstnání, což vypsal na výměnný list a po jednodenním přeléčení mohou zaměstnanci pracovat. V konkrétním případě mají zaměstnanci plánovanou noční směnu, denní směnu, ranní směnu.