Hlavní navigace

Škoda způsobená zaměstnancem

  • (neregistrovaný) 79.141.246.---

    8. 11. 2019 7:51

    Dobrý den, prosím o radu jak postupovat. Zaměstnanec při výkonu práce způsobil škodu. Svoji chybu ústně uznal. Nyní nevíme jak správně postupovat při požadování úhrady škody po zaměstnanci, který si toto zároveň bude dávat na svoji pojistku?
    Předem děkuji za radu.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 8. 11. 2019 8:14

      Aion (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

      Málo informací.
      O jakou škodu jde?
      Úmysl nebo nedbalost?
      Naturální restituce nebo náhrada v penězích?
      Výše škody?
      Požadavek zaměstnavatele na náhradu jaký?
      Požadavek sdělen zaměstnanci?
      Projednáno s odbory, pokud působí?
      Všechny předpoklady povinnosti škodu nahradit zaměstnanci prokázány?

    • 8. 11. 2019 8:28

      Zdenka (neregistrovaný) ---.sta.ji.cz

      Je to škoda způsobená z nedbalosti, škoda bude požadována v penězích. Budeme požadovat úhradu ve výši nám vystavené faktury - tato faktura nepřesáhne 4,5 násobek průměrného měs. platu. Požadavek zaměstnanci sdělen byl. Bohužel zatím nemáme nic sepsanou a úplně nevíme jak prokázat všechny předpoklady. Zda máme sepsat dohodu a tam vše uvést atd.

    • 8. 11. 2019 10:59

      Aion (neregistrovaný) ---.ipv6.broadband.iol.cz

      Dělá to na mě dojem, že jsem fakturu ještě neobdrželi a už zmiňujete, že "požadavek zaměstnanci sdělen byl".
      "Požadavek" musí obsahovat výši požadované náhrady škody, který zaměstnanec buď uzná nebo neuzná jako svůj dluh co do důvodu a výše. Pokud uzná, sepíšete s ním dohodu o náhradě škody, v níž sjednáte způsob náhrady.
      Prokazovat zavinění není úplně jednoduché, ale nutné.

    • 8. 11. 2019 12:16

      Zdenka (neregistrovaný) ---.sta.ji.cz

      fakturu již máme, akorát teď řešíme jak vše udělat správně, prosím musí se o prokázání zavinění musí udělat nějaký záznam.

    • 8. 11. 2019 13:21

      Johana

      Ano musí a do nějakého termínu, ale ten už si nepamatuji. Radím udělat ho co nejdříve, musí tam být přesně kdy se to stalo, co se stalo, proč se to stalo a že zaměstnanec uznává svojí chybu. Taky tam napište, že budete požadovat náhradu škody. Zaměstnanec to musí nahlásit pojišťovně. Nám se to také stalo, vyřizovali jsme to za zaměstnance a vyřízení trvalo asi 3 měsíce. Ale celkem dlouho čekali, než nám stroj opravili a tím se vyčíslila konečná škoda.

    • 8. 11. 2019 13:27

      Aion (neregistrovaný) ---.26.broadband5.iol.cz

      Žádný záznam být nemusí, do 1 měsíce ode dne, kdy zaměstnavatel zjistí, že škoda vznikla a kdo za ni odpovídá, je povinen sdělit zaměstnanci svůj požadavek na její náhradu. Zaměstnanec neuznává svoji chybu, ale požadavek zaměstnavatele na náhradu škody co do důvodu a výše.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).