Hlavní navigace

Student jako OSVČ

• (neregistrovaný) 37.48.26.---

15. 11. 2019 15:39

Dobrý den,
    mám dotaz ohledně OSVČ, když jsem student. Jedna firma, která poskytuje poradenské služby mi nabídla, že bych se mohla připojit k jejich týmu a vypracovávat projekty pro jejich klienty. Byla jsem informována, že bych se musela stát OSVČ, protože firma neuzavírá DPP ani DPČ. Jelikož jsem student, nemusela bych prý na svoji živnost odvádět daně a ani jiné srážky. Je to pravda? Nevím, jestli to této brigády jít. Bojím se, aby to nebyl podvod.
    Předem děkuji za odpověď.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 15. 11. 2019 17:19

Líba (neregistrovaný) ---.23.broadband6.iol.cz

Jako student byste byla považována za OSVČ vedlejší, takže byste první rok nemusela platit žádné zálohy. Další roky byste je platila podle dosaženého zisku.

Podívejte se např. sem: https://www.jakpodnikat.cz/podnikani-studenti.php

• 15. 11. 2019 18:15

. (neregistrovaný) 178.17.10.---

Těžko říct, zda to bude podvod, ale možná to bude tzv. švarcsystem.
      Co se podnikání týká, tak zálohy na zdravotní pojištění a na sociální pojištění první rok sice jako OSVČ vedlejší platit nebudete muset, ale doplatky minimálně zdravotního pojištění při příjmu ano. Plus na začátku registrace a přihlášky na úřadech, pak po konci roku podání Přiznání k dani z příjmu FO, podání Přehledu na ČSSZ a podání Přehledu na zdravotní pojišťovnu (to vše bez ohledu na výši příjmu). Při případném přerušení studia je pak nutno si dát pozor, aby se z Vás nestala OSVČ na hlavní činnost (pokud byste tedy sama nechtěla). To byste pak musela platit zdravotní a sociální pojištění cca 5.tis.Kč měsíčně bez ohledu na výši příjmu.

• 16. 11. 2019 18:38

katka2 (neregistrovaný) ---.red-83-34-194.dynamicip.rima-tde.net