Proč si nenecháte zaplacenou celé čištění?
Kauce 10tis.to jsou jen peníze, které máte k dispozici, proč je nepoužít tak, jak potřebujete.
Faktura pro zákazníka, který způsobil znečištění:
čištění 5000,-
DPH 1050,-
zaplacená kauce -6050,-
Faktura celkem 0,-
Kauce k vrácení: (10000-fa=) 3950,- .
Účtování faktury
5000,- 311/648 (příp. 602)
1050,- 311/343
-6050,- 311/325 (případně 324 -tam,kde byla přijata kauce)
Výdajový doklad 3950,- 325/211 (případně 324/211) vrácení zůstatku kauce
Já Vám strašně moc děkuji za pomoc ! Ani jsem nevěděla, že můžu po zákazníkovi žádat celou částku i s DPH - myslela jsem totiž, že když si to DPH z dodavatelské faktury budu nárokovat od státu, tak jej nesmím uplatnit u zákazníka... takže opravdu moc děkuji ! A ještě bych se chtěla zeptat - nevíte náhodou jak to bude s EET co se týče těchto vratných kaucí ? Bude nutné je evidovat ?
Zdravím, nerad to kazím, ale z kauce by se měla brát jenom skutečná škoda a to je faktura bez DPH, pokud si plátce hodlá uplatnit odpočet. Chápu, že čas, starosti a ušlý zisk Vám takhle nikdo nezaplatí, ale tak si dejte do obchodních podmínek nějakou náhradu i za to. Po pravdě nesetkal jsem se s tím, že by někomu v případě průseru z kauce něco vrátili, spíš ještě doplácel. Takže asi budete slušná firma:-)
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
22. 12. 2019 23:53
Dobrý den,
můj dotaz zní takto: jsme půjčovna aut a vybíráme vratkou kauci za půjčení vozu. Tato kauce je bez DPH. Ale jak postupovat v případě, že se stane nehoda a je např. potřeba vyčistit interiér vozu ? Toto vyčištění provedeme my, jako majitelé vozu, fakturu dodavateli uhradíme... ale ted si potřebujeme ty peníze vzít zpět, a to z té vratné kauce. Pro příklad: kauce 10tis, fa za čištění 5tis+DPH, vrátíme tedy pouze 5tis z kauce. Je to tak správně ? A jak o tom účtovat ? Moc děkuji za rady, poznatky a informace.