Hlavní navigace

"Optimalizace mezd" - co Vy na to?

• (neregistrovaný) 185.243.172.---

3. 1. 2020 19:44

Dobrý den, prosím o Vaše názory. Nastoupila jsem jako mzdová účetní do nového zaměstnání. Narazila jsem na to, že většina zaměstnanců má uzavřený HPP a k tomu DPP. Když jsem se ptala proč, dostalo se mi vysvětlení, že je to kvůli optimalizaci mezd, že to je přání vedení společnost, jelikož firmy ušetří na odvodech..... Údajně je toto nápad nějakého daňového poradce. Mně se z toho udělalo úplně špatně a vůbec se mně to nelíbí. Podrobně jsem to nezkoumala a ani jsem zatím neviděla, jak jsou ony dohody formulované, ani jsem neviděla žádné výkazy práce apod., ale myslím si, že to bude nějak tak, že člověk má na Hpp 20 000 Kč a na DPP 9 900 Kč.
    Na můj dotaz, co na to říkaly při kontrole VZP a OSSZ jsem dostala odpověď, že se to takto dělá teprve krátce a že tam na tohle období kontrola ještě nebyla.
    No je mě z toho teda nedobře.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 4. 1. 2020 0:30

Kara1 (neregistrovaný) 185.195.87.---

Jak dlouho děláte mzdovku a v kolika zaměstnáních jste dosud pracovala?

• 4. 1. 2020 7:57

nová (neregistrovaný) 185.243.172.---

Dobrý den, 5 roku jsem dělala celé účetnictví v jedné menší firmě a 10 roku jsem dělala mzdovou v jiné firmě, od ledna mám nové zaměstnání.

• 4. 1. 2020 1:09

Brabec František (neregistrovaný) 178.17.4.---

Zdravím, optimalizace může být důsledkem hamižnosti, ale někdy je nutná pro přežití. Madam SS-chillerová tomu říká narovnání podnikatelského prostředí, já to nazývám box bez váhových kategorií. ANO, pokud to chceme jenom dvoumetrové kolohnáty, tak je nechme ty střízlíky umlátit a ještě jim v tom pomáhejme.
      Ale více k věci - pokud je předmětem DPP jiná činnost než HPP, hodinová sazba je řekněme obvyklá a nenajdou se zaměstnanci, kteří (třeba po "nespravedlivém" vyhazovu) budou tvrdit, že žádná DPP nebyla, tak je to prostě oboustranně domluvený a legální systém odměňování.