PPM - dovolená

• (neregistrovaný)

9. 1. 2020 11:09

Prosím, stále omýlané téma, přesto tápu (jsem začátečník).
    Zaměstnankyně od 11.1.2019 do 28.6.2019 na nemocenské.
    Od 29.6.2019 do 10.1.2020 nastoupila PPM.
    Moje otázka zní, má za rok 2019 nárok na dovolenou? Četla jsem, že za PPM se dovolená nekrátí, má nárok na 6/12 za rok 2019 (za mateřskou dovolenou?
    Staré dovolené za rok 2018 jí zůstaly 4dny. Jak prosím postupovat? Má v těsné návaznosti po ukončení PPM čerpat řádnou dovolenou, a až potom rodičovskou dovolenou? Na kolik dní dovolené má nárok celkem? Co když už si na úřadech vyřídila nástup na rodičák a má dané datum čerpání rodičovské dovolené? Co se stane, když dovolenou nevyčerpá v těsné návaznosti po ukončení PPM. Všem vám předem moc děkuji. Eva

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 9. 1. 2020 11:17

III (neregistrovaný)

Vůbec jste nepochopila princip vzniku nároku na dovolenou. Mateřská dovolená je sice z hlediska vzniku nároku na dovolenou výkonem práce, ale protože je to více jak 60 "odpracovaných " dnů, vznikne celoroční nárok (6/12 je naprostý nesmysl) , který ovšem může být krácený, pokud doba od 11.1. do 28.6. bude činit min. 100 zameškaných prac. dní. (nepočítám) Zda si požádala o čerpání po skončení MD před nástupem na RD jbylo jen její výsostné právo, takže když nepožádala, bude čerpat až po skončení překážek v práci. .

• 9. 1. 2020 11:17

Jasná (neregistrovaný)

Za rok 2019 bude mít celoroční nárok ŘD. Díky MD má ,,odpracovaných,, alespoň 60 směn, tím pádem celoroční nárok. A teď spočítáte počet zameškaných směn z důvodu nemoci. Za prvních 100 dnů nemoci (zameškané směny), krátíte celoroční nárok o 1/12, za každých dalších 21 směn opět o 1/12 celoročního nároku.
      O čerpání ŘD musí zaměstnankyně požádat, pokud nepožádá, bude ji čerpat až po odpadnutí překážek (po ukončení RD).

• 9. 1. 2020 12:18

. (neregistrovaný)

Základní pojmy
      Mateřská dovolená je volno u zaměstnavatele.