Hlavní navigace

EET živnostníci

  • (neregistrovaný) 2a00:1028:83a2:----:----:----:----:----

    17. 1. 2020 13:45

    Dobrý den,

    jsme stavební firma a spolupracujeme s živnostníky, pracují pro nás dle potřeby. EET se má od 1.5.2020 rozšířit právě i na živnostníky tohoto charakteru. Zajímá nás zda je v naší povinnosti vyžadovat potvrzení o odeslání na EET. Ve většině případů je vyplácíme hotově na základě faktury za hotové. Máme obavy, že někteří z živnostníků, se kterými spolupracujeme se EET věnovat nebudou a nebudou tuto problematiku vůbec řešit.

    Dotaz tedy zní:
    Musíme vyžadovat potvrzení o zaslání na EEt, nebo je to čistě jejich věc a nám bude stačit pouze faktura za hotové?

    Děkuji.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 17. 1. 2020 13:58

      . (neregistrovaný) 178.17.10.---

      A píšou na tu "fakturu" alespoň rukou něco jako "potvrzuji, že jsem přijal v hovotosti částku xx Kč"? Nebo Vám dávají na přijaté částky (pokladní) stvrzenky? Nebo jen uvedou na fakturu do platebních podmínek "hotově" / jako že je to jejich přání, když vystavují žádost o zaplacení, aby jim odběratel zaplatil hotově.
      U klientů v účetnictví na vstupu doklady podle ZET neřeším, spíš řeším výše uvedené.

    • 17. 1. 2020 14:36

      BarboraNovotná (neregistrovaný) ---.ipv6.broadband.iol.cz

      Na faktuře mají kolonku, kde nám podepisují že částku v hotovosti přijali.
      Má to tak většina z nich, někteří nám zase dávají PPD.

      Takže když to budeme nadále dělat tak jak děláme, neměl by být žádný problém? Pochybujeme totiž, že si někteří z nich budou EET opravdu zařizovat.

    • 18. 1. 2020 7:30

      . (neregistrovaný) 178.17.10.---

      OT. Původně jsem myslela, že by si mohli zřídit "papírovou EET". Ale po pečlivém přečtení § 11a ZET / 1.5.2020 / jsem zjistila, že nemohou uvést v žádosti "údaje o provozovnách, v nichž přijímá evidované tržby," - protože oni nebudou přijímat tržby ve svých provozovnách, žádné provozovny (nejspíš) nemají a tržby přijímají na různých místech, ne ve svých "provozovnách". Není to jediná věc, co mně na "novém" § 11a zarazila - ale o tom Váš dotaz nebyl. Můžete se podívat sama.
      https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2016-112/zneni-20200501?porov=20191101
      Nemluvě o tom, že si pak FÚ určitě prověří, zda za tyto nahlášené "provozovny" jsou odváděny daně z nemovitých věcí jako z "podnikatelských" prostor. I když nyní se mohou tvářit, jako že ne.

      V každém případě, ani dnes asi nechcete, aby Vám zaměstnanci, když něco kupují pro firmu v obyčejných "kamenných" prodejnách a platí v hotovosti, nosili vedle paragonů i lístečky vystavené podle Zákona o evidenci tržeb. Takže proč se tím trápit v účetnictví u ostatních hotovostních výdajů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).