Inventarizace pohledávek

  • 24. 1. 2020 6:28

    Dobré ráno, mám prosbu, stává se mi, že některé účetní dělají inventarizaci na pohledávky, které mají uhrazené. Nevíte proč?
    Chápu, že je to inventarizace ke konci roku 2019 (v té době ještě nebyla uhr.), ale uhrazeno např. 3.1.2020, inventarizace k 20.1.2020, ale tím, že je uhrazená, je odsouhlasená. Nebo je zatím něco jiného? Děkuji za názory.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 24. 1. 2020 13:55

      Eva L. (neregistrovaný)

      Je to zcela normální. Navíc firmy mající audit jsou povinné doložit inventarizaci, ať jsou pohledávky, závazky ke dni vyhotovení odsouhlasení uhrazeny či nikoliv.

    • 24. 1. 2020 14:59

      Zuzka Novotná (neregistrovaný)

      Nevím, co je na tom normální. Jakým způsobem si provádí inventarizaci auditovaná firma to je jejich věc, ale myslím, že logičtější je, místo otravování dodavatele, si vytisknout výpis z banky, že to uhradil, nebo si k neuhr. částce z roku 2019 udělat pozn., že je uhrazená. Ty papíry nás fakt sežerou.

    • 24. 1. 2020 20:58

      horax

      Je to normální a správné! Inventura ověřuje stav ke dni účetní závěrky, v té době faktura uhražena nebyla.
      A není přece vůbec nutné "otravovat" dodavatele.
      Zase u vydaných faktur po splatnosti bych rozhodně odběratele "otravoval".

    • 24. 1. 2020 15:06

      Lena (neregistrovaný)

      Inventura bývá obvykle k 31.12. a 31.12. fa uhrazena nebyla a je jedno, že je inventura vystavena 20.1.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).