Zdravím, krok 1 - pošlete pánovi výňatek ze zákona, podle kterého nemůže spolek s dotacemi vést jednoduché (i v tom se mýlí, není to daňová evidence), ale podvojné účetnictví. Když nepomůže, krok 2 - poslal bych mu část dokladů a odpovídající část knih (měsíc, čtvrtletí). Až zaplatí, dostane další kus - a stejnou cestou až k cíli. Data máte, doklady o průběžném informování taky, takže v nejhorším to vysoudíte.
Pokud jsou doklady klienta, tak vrátit, nezadržovat. Mohl by přijít s tím, že mu vznikla škoda.
Jen pro upřesnění, v zákoně jsou podmínky pro vedení jednoduchého účetnictví v §1f, není to vyloučeno i při přijímání dotací (setkal jsem se kdysi před lety s podmínkou vedení podvojného účetnictví v dotačních podmínkách).
Primárně jde o nedostatečnou specifikaci dohodnutých prací na samém začátku. Zřejmě dříve vedli jednoduché účetnictví, vy jste o své vůli začal(a) účtovat podvojně (z čeho byly navedeny počáteční stavy?). Pokud to přijmou, tak musí minimálně 5 let dále účtovat podvojně.
Jinak souhlasím s kolegy, vrátil bych doklady ale vlastní zpracované účetnictví a závěrku ne, dokud nezaplatí nebo se nedohodnete. Nyní už je bude hodně tlačit čas, zvláště pokud musí vyúčtovávat dotace.
S tímto problémem se potýká mnoho účetních. Je to vždy náročné především na psychiku, a v tomto období, kdy je málo času, je to obzvlášť nepříjemné.
Záleží o jakou částku jde, pokud malou, vykašlat se na takové podnikatele. Pokud větší, klidně ho vložte do registru neplatičů,a o dotaci ani nezavadí. Proč se nervovat a brát ohledy na takové lidi? Doklady mu vraťte i za cenu utření nosu. Lépe je být v pohodě, než běhat po doktorech.
Účetnictví je stále horší obor.
Zatím takto postupujeme, na urážející maily nereagujeme, denně cca 6 telefonátů, vezmeme první, kde ho slušně upozorníme na splatnost faktury, on má zase argumentů.
Děkuji všem, vaše rady mě pomohly, ale i po psychické stránce velká pomoc. Ještě nikdy se k nám nikdo takto nechoval.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
24. 1. 2020 15:14
Dobrý den, obracím se na vás s radou, jak postupovat, v případ, že klient nechce uhradit fakturu za odvedenou práci účetní. Účetnictví je vypracované, v průběhu roku byly posílány průběžné sestavy o stavu hospodaření. Nikdo nic nerozporoval. Nyní je vystavena fa. za celoroční práci, za dohodnutou cenu. Pan podnikatel účetnictví vůbec nerozumí, jedná se o zapsaný spolek, kde mají dotace, vedou dle zákona účetnictví. Nyní se předseda dohaduje, že chce vše v daňové evidenci apod. Když mu byla poslána rozvaha, VZZ, vůbec nechápal co to je,dle něho je účetnictví špatně. Dotaz zní: je vystavena faktura za účetnictví, odmítá zaplatit. Máme mu účetnictví odevzdat bez zaplacení? Trvat na úhradě? Účetní doklady máme zatím u nás v kanceláři, vrátit, nevrátit? Podotýkám, že je nepříjemný, vyhrožuje kde čím. Smlouvu o účetnictví nemáme. Jak dál postupovat? Jak tyto nepříjemnosti řešíte vy? Děkuji za případné odpovědi.