Hlavní navigace

odškodnění pracovního úrazu po skončení PP u cizince

  • (neregistrovaný) 82.142.66.---

    27. 1. 2020 14:59

    Dobrý den,prosím zkušené o radu. Cizinec z EU měl pracovní úraz. Bohužel než Kooperativa vyřídila pojistné plnění, tento zaměstnanec ukončil pracovní poměr a odcestoval zpět do Rumunska. Účet nevlastnil. Mohu pojistné plnění zaslat přes Western Union na jméno zaměstnance? A kdo by v tomto případě hradil náklady spojené se zasláním peněz - zaměstnavatel, nebo zaměstnanec? Event. jak jinak postupovat? Děkuji

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 27. 1. 2020 18:31

      Tomáš Neugebauer (neregistrovaný) ---.146.broadband5.iol.cz

      Vašemu dotazu ne zcela dobře rozumím. Uvádíte: "než Kooperativa vyřídila pojistné plnění", z čehož dovozuji, že zaměstnavatel požádal Kooperativu o úhrady náhrad přímo zaměstnanci. Dotaz však celkově vyznívá, že zaměstnavatel chce náhrady poškozenému zaplatit sám. Jak to tedy je?

      Co se týče toho, kdo v uvedeném případě bude hradit náklady se zasláním peněz, tak je to jednoznačně zaměstnavatel, neboť ten je povinen uhradit byť bývalému zaměstnanci náhrady škody a nemajetkové újmy, které mu v důsledku vzniku pracovního úrazu vznikly.

    • 28. 1. 2020 11:28

      Jitka (neregistrovaný) 82.142.66.---

      Děkuji za reakci, vysvětlím: zaměstnavatel požádal o plnění náhrad na účet zaměstnavatele s tím, že zaměstnanci bude poté vyplaceno ve mzdě. Vím,že to není správný postup, bohužel s cizinci na nejnižších pracovních pozicích je to složité...V tomto případě zaměstnanec po ukončení PN během několika dní odcestoval - prostě zmizel. V podstatě si přijíždějí a odjíždějí jak chtějí, účty nemají, a protože PÚ i řešení náhrad už bylo v jednání, tak na pokyn vedení jsem to musela řešit takto. A já teď v podstatě nevím co s tím. Pro převzetí poslední mzdy dal plnou moc kamarádovi, ale ten už je také pryč.
      Předem děkuji za odpověď.

    • 28. 1. 2020 17:55

      Tomáš Neugebauer (neregistrovaný) ---.146.broadband5.iol.cz

      Obávám se, že zaměstnavatel je ve značně nemilé situaci. Pokud požádal o vyplacení pojišťovnu, tak měl požadovat vyplacení přímo zaměstnanci, nebo měl nejprve vyplatit zaměstnanci sám, a až poté refundovat u pojišťovny (zda to je nebo není s cizinci složité v tom nehraje žádný význam).

      Vedení by si mělo uvědomit, že drží "černého Petra", neboť firma má na svém účtě peníze, které jí nepatří a neměla jejich vyplacení požadovat.

      Za dané situace je opravdu těžké hledat řešení. V každém případě bych doporučil prokazatelným způsobem kontaktovat poškozeného na firmě známé poslední adrese, případně se snažit s ním spojit jiným způsobem, např. přes jeho kamaráda (plná moc jistě obsahovala údaje k identifikaci obou osob).

    • 29. 1. 2020 8:06

      Jitka (neregistrovaný) 82.142.66.---

      Ještě jednou děkuji za odpověď , bude to oříšek.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).