EPortál ČSSZ - jak zařídit přístup?

  • (neregistrovaný)

    4. 2. 2020 13:40

    Dobrý den, prosím o radu. Nastoupila jsem do nového zaměstnání. V tom minulém zaměstnání jsem měla certifikát a s ossz komunikovala přes vrep. V novém zaměstnání, ale certifikát mít nebudu a nemám ani občanku s čipem a ani datovou schránku.
    Poslala jsem tedy Žádost o zasílání/zrušení informací o DPN (na e-mail) a Sdělení zaměstnavatele.
    Nyní bych si potřebovala vyřídit vstup na ePortál. Jedinou možností tedy pro mě je NIA - uživatelský účet. Nevím ale, jak tento účet získám? Na poště, kde je CzechPoint? Nedovedu si představit, co to vlastně je? Budu k tomu vyřízení něco potřebovat? Něco od zaměstnavatele? Jak dlouho to trvá?
    Budu moc vděčná, když mi s tím někdo poradí.
    Děkuji

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 4. 2. 2020 14:09

      pivo (neregistrovaný)

      Dobrý den, já měla stejný problém a zřídila jsem si nakonec datovou schránku a vše funguje jak má. Na žádosti o zasílání/zrušení DPN jsem uvedla svoji datovku (mí klienti souhlasili se zasíláním info o DPN do mé datovky) a pak jim jen přeposílám info. Pro mě datovka byla nejschůdnější volba.

    • 4. 2. 2020 14:28

      iva.

      Není to složité, mám už víc jak půl roku a funguje v pohodě - navíc na Portálu ČSSZ je to na mé osobní údaje s tím, že firemní mám zřízené jako zplnomocnění. Na své osobní údaje můžu nahlížet třeba na svůj osobní důchodový účet.

      Zřízení účtu NIA zde: https://info.eidentita.cz/ups/

      Aktivace zde: https://info.eidentita.cz/ups/UpsAktivaceCzP.aspx - Czech POINT je ideální.

      Od zaměstnavatele budete potřebovat k portálu ČSSZ tohle: https://eportal.cssz.cz/documents/10593/2011070/P_ZAM_FO.pdf

      ČSSZ k tomu má opravdu detailní popisky - třeba zde: https://eportal.cssz.cz/documents/10593/0/Navod_pro_klienty.pdf

    • 4. 2. 2020 18:11

      pk (neregistrovaný)

      Děkuji moc za vysvětlení. Dám se do toho.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).