Účetnictví OSVČ

  • (neregistrovaný)

    10. 2. 2020 15:49

    Dobrý den, jsem na rodičovské dovolené a přemýšlím, zda se dá uživit jako účetní na ŽL jako OSVČ na hlavní pracovní poměr?
    Živnostenský list na účetnictví mám. Ale zatím jsem ho využívala při stálém zaměstnání...
    Jaké máte zkušenosti?

    Děkuji za odpověď.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 10. 2. 2020 17:08

      xy (neregistrovaný)

      pokud jste schopna napsat: jako účetní na ŽL jako OSVČ na hlavní pracovní poměr
      tak proboha účetnictví nikomu nedělejte!

    • 10. 2. 2020 21:35

      lenka (neregistrovaný)

      Děkuji za názor, ale ptala jsem se na něco jiného. Zkušení jistě pochopí, jak to bylo myšleno.

    • 10. 2. 2020 22:43

      xy (neregistrovaný)

      zkušení, i méně zkušení vidí, že píšete nesmysly. a co chcete slyšet? nepíšete ani v jakém jste regionu, jaká je tam poptávka po účetních, co můžete nabídnout vy, jaké máte znalosti a zkušenosti, certifikáty, zázemí a schopnosti, jak chcete sehnat klienty, jakou máte reputaci v okolí jako účetní, ...
      jsou účetní, které klienty odříkají a výdělky mají přitom vysoce nadprůměrné, a jsou "účetní", které nevydělají ani na chleba, a píšou nesmyslné dotazy, na které se nedá relevantně odpovědět.

    • 11. 2. 2020 10:42

      katka2 (neregistrovaný)

      Někdy mám pocit, že sem otázky vkládají provokatéři, a soutěží o nejblbější otázku. Pokud už tazatelka tuto činnost vykonává, byť částečně, tak snad vidí, jaká je poptávka, kolik zvládne a kolik jí to vynese.

    • 13. 2. 2020 13:44

      . (neregistrovaný)

      To „stálé zaměstnání“ bylo alespoň v účetní firmě, kde jste měla jako samostatná účetní tak 5-6 let na starosti kompletní zpracování finančního účetnictví + zpracování podkladů pro dokladové a fyzické inventury + zpracování účetních závěrek + zpracování komplet podkladů pro daňového poradce k daňovým přiznání + zpracování mzdového účetnictví?
      A co Výzvy ke Kontrolním hlášením a termíny – tj. Vaše dostupnost pro klienta? Kdy klient vstoupí do datové schránky a je nutno bezprodleně, nejpozději do 5 prac.dnů reagovat na Výzvu od správce daně ke KH? Budete vždy k dispozici?
      Počáteční kapitál na vybavení, PC, SW, cca 50.- 80.tis.Kč s tím určitě počítáte. Pojistka „na blbost“ u začátečníků doporučena. A bez spolupracujícího konzultujícího daňového poradce se také v počátcích pár letech určitě neobejdete.
      OT. Zatím z Vašeho dotazu to vypadá, že uvažujete jako firmou/zaměstna­vatelem opečovávaný zaměstnanec, nedotčený skutečným podnikáním. Nic ve zlém. Podnikání není "HPP" od osmi od pěti od pondělí do pátku, ale od 00.00 do 24.00, 7 dnů v týdnu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).