dobrý den,
jen pro zajímavost, naše paní účetní nedělá roční zúčtování daní (ikdyž vše doloží do 15.2., má jen jedno zaměstnání, ne souběžné) a to když zaměstnanec:
1, chce uplatnit dítě jen 1 ročně
2, pokud během roku změní zaměstnání
3, když nějakou dobu na ÚP
4, když máte úroky z hypotéky
u nás paní účetní dělá RZD v případě, že nemáte nic, jak řekla, je to těžké a do toho se jí nechce. Mě ho neudělá, protože patřím do bodu 1, umím si ho udělat sama, mám ho za chvilku, ale chudáci ti, co to neumí.
Zdravím, paní účetní ví, že jí za to nehrozí žádná pokuta a "řešení existuje" - podat si přiznání. Už jsem se tu opakovaně prezentoval jako odpůrce likvidačních pokut, ovšem nový daňový řád (na rozdíl od starého) je v tomto opačný extrém - pouze mlčenlivost, pořádková, za nevedení evidencí a opožděné tvrzení. Žádné "neplnění povinností nepeněžité povahy vyplývající z daňových zákonů" pod sankcí až do 2 MEGA jako v 337/1992.
A nebylo by možné použít daňový řád?
Požádám (jako poplatník) zaměstnavatele o roční zúčtování. On ho neprovede, Požádám ho o vysvětlení. Zaměstnavatel (jako plátce daně) je povinen odpovědět a když nebudu souhlasit, můžu podat stížnost správci daně (na FÚ).
Zákon č. 280/2009 Sb.
§ 237
Stížnost na postup plátce daně
(1) Má-li poplatník pochyby o správnosti sražené nebo vybrané daně, může nejpozději do 60 dnů ode dne, kdy se o výši sražené nebo vybrané daně dozvěděl, požádat plátce daně o vysvětlení. V žádosti uvede důvody svých pochybností.
(2) Plátce daně je povinen podat poplatníkovi písemné vysvětlení do 30 dnů ode dne, kdy žádost obdržel, a v téže lhůtě případnou chybu opravit a současně podat následné hlášení nebo dodatečné vyúčtování správci daně.
(3) Nesouhlasí-li poplatník s postupem plátce daně, může podat stížnost na postup plátce daně správci daně, který je tomuto plátci daně místně příslušný, a to do 30 dnů ode dne, kdy poplatník obdržel od plátce daně vysvětlení. Nesplní-li plátce daně svoji povinnost podle odstavce 2, je poplatník oprávněn podat takovou stížnost správci daně do 60 dnů ode dne, kdy měl plátce daně podat poplatníkovi vysvětlení.
(4) V řízení o stížnosti na postup plátce daně se použije obdobně § 111 odst. 5 a § 112. Správce daně o stížnosti rozhodne tak, že stížnosti vyhoví nebo částečně vyhoví a současně uloží plátci daně zjednat nápravu ve stanovené lhůtě anebo stížnost zamítne. Rozhodnutí o stížnosti se oznamuje poplatníkovi i plátci daně.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
14. 2. 2020 12:51
V kterých případech nemusí mzdová účetní provést zaměstnanci rzd a je to její povinnost toto zúčtování udělat. Děkuji