Pracovní úraz - řešení

• (neregistrovaný)

18. 2. 2020 11:29

Dobrý den,

mohli byste mi prosím napsat, kdo ve Vašich firmách řeší pracovní úraz zda mzdová účetní nebo pracovník BOZP - zápis, dávání formulářů zam-cům pro lékaře k vyplnění, atd..?? Jde mi o to, že v předchozí firmě jsem jako mzdová účetní vypočítávala pouze ušlý výdělek, předala bezpečákovi a ten řešil ostatní náležitosti (zápisy, komunikaci s kooperativou, se zaměstnanci - dávání formulářů k lékaři, hlášení na pojišťovnu, inspektorát práce, atd.). A teď v nové firmě to chtějí po mě, kromě zápisu - ten dělá externí bezpečák. Nebo to rovnou vyplývá z popisu pracovního místa mzdové účetní???
    Nebo je někde uvedeno, kdo má takovéto věci řešit?? Většinou na internetu narazím, že hlásí úraz na pojišťovnu zaměstnavatel, zápis vypracuje zaměstnavatel...

Děkuji za diskuzi, pěkný den

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 18. 2. 2020 11:57

Jasná (neregistrovaný)

Záleží na tom, jak je velká firma, jak to mají nastavené. Já jako mzdovka zaměstnaná ve středně velké organizaci mám na starosti i sepisování pracovních úrazů a vše s pracovními úrazy spojené.

• 18. 2. 2020 12:08

majda77 (neregistrovaný)

firma má přes 300 zaměstnanců, tak jsem si naivně :-) myslela, že by tady mohl být nějaký člověk, který by to měl také na starosti. Tak si prostuduji na stránkách Kooperativy, jak se vše řeší, postup.

Děkuji

• 18. 2. 2020 13:18

Tomáš Neugebauer (neregistrovaný)

Velmi stručnou základní informaci můžete získat na adrese:

http://bozppo-neu.cz/?page_id=649

Uvádíte, že odborně způsobilá osoba sepisuje záznamy o úrazu. Doporučuji, zjistit si, zda je rozesílá na příslušné instituce (zdravotní pojišťovnu apod.). Jeden výtisk by vám měla poskytnout pro Kooperativu.

• 18. 2. 2020 13:41

majda77 (neregistrovaný)

Dobrý den,

velice Vám děkuji za informace.