Ne, to není v pořádku. Potvrzení by mělo být za celý rok. Dostala jste za pracovní úraz peníze prostřednictvím zaměstnavatele nebo přímo od pojišťovny? Pokud od pojišťovny, měla byste mít i od ní potvrzení o zdanitelných příjmech. Měla byste povinnost podat si sama DP a zahrnout tam oba příjmy.
Vysvětlete zaměstnavateli, že potvrzení se vystavuje za celou dobu trvání PP v daném roce, bez ohledu na to, jestli jste pracoval - pobíral mzdu nebo byl nemocný. Např. já jsem vystavovala zaměstnanci potvrzení s nulami - byl u nás v PP do května 2019, celou tuto dobu byl v prac. neschopnosti. Všechny tyto měsíce ale musí být v potvrzení uvedeny - prostě v nich byl zúčtovaný nulový výdělek (zaměstnavatel musel evidovat pracovní neschopnost).
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
5. 3. 2020 18:49
Zaměstnavatek mi odmítl udělat RZD - v červenci jsem měla pracovní úraz (14 dnů). Potvrzení mám vystavené na měsíce 1-6 a 8-12. Je to v pořádku?
Děkuji