Hlavní navigace

Nepodane/nevystavene ELDP za roky 2010-2012-prosím mzdovky a právníky

• (neregistrovaný) 86.49.72.---

17. 4. 2020 11:28

Dobrý den,
    chtěla bych vás poprosit o radu. Začali se na mě obracet byvali i současní zaměstnanci naši společnosti, ze ČSSZ u nich neeviduje ELDP za roky 2010-2012 a žádají o doplnění těchto informaci. Někteří zaměstnanci si vzorně schovávaji všechny papíry, které kdy z práce dostali a ti nemají tyto roky ani fyzicky u sebe, tudíž mám obavu, ze nebyly ani nikdy vystaveny. Jsem v této společnosti rok a jsem začátečník na kterého bylo hozeno vše (měla tu být se mnou seniorka a personalistka, nakonec tu není nikdo celou dobu) a zaměstnavatel po mne chce, abych tuto situaci vyřešila a sam nechce řešit nic - avsak v těchto letech se tato společnost vedla dost garazove - o mzdy se staralo v tuto dobu několik externích lidi na které nejsou kontakty, nikdo neví jestli jsou někde archivovány mzdové dokumenty za tu dobu, starý software už není a nejsou zálohy. Vlastně není asi vůbec nic. Dá se s tím něco dělat? Ti lidé si budou určitě na ČSSZ stěžovat, situace je dost napjatá. Má zaměstnavatel právo to po mne chtít řešit jako po jediné junior mzdové účetní ve firmě? Mužů mít já z toho nějaký problém?

Moc děkuji za radu, zda se mi to jako dost patova situace :)

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 17. 4. 2020 11:36

. (neregistrovaný) 5.181.92.---

Měla byste ve firmě najít Protokoly o kontrole plnění povinností zaměstnavatele v nemocenském pojištění, v důchodovém pojištění a při odvodu pojistného od ČSSZ. Z poslední kontroly, z kontroly za období 2010-2012. Podívejte se do protokolů, co je tam uvedeno k Plnění povinností v důchodovém pojištění, zda zaměstnavatel při kontrole předložil všechny ELDP za kontrolované období. Nebo zda byly zjištěny nedostatky. Na kontroly se chodí většinou každé 2-3 roky.

• 17. 4. 2020 12:03

Věrka (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz