Dobrý den, nevedete účetnictví, takže vedete daňovou evidenci nebo uplatňujete výdaje paušálem? Nerozumím tomu, proč byste přičítal stav skladu na konci roku k základu daně? Pro evidenci skladu je několik metod. Musel byste se rozhodnou pro jeden způsob, ale záleží na tom, kolik druhů zboží máte a jakou obrátku zboží na skladu. Doporučila bych pořídit spíše nějaký jednoduchý SW pro evidenci skladu.
Dobrý den, ano vedu daňovou evidenci a vlastně každý moje zboží je jiný druh.
Myslel jsem, že to funguje tak, že nákup zboží si dáváte do nákladů, nakoupíte třeba zboží za 10000 Kč a ke konci roku jste prodal zboží v hodnotě 6000 Kč a myslel jsem, že teda musíte odečíst od nákladu to neprodaný zboží v hodnotě 4000 Kč. Takže máte náklady jen těch 6000 Kč. Nebo k čemu by pak byla ta skladová evidence ?
Nemáte doporučení na nějaká SW pro evidenci skladu ?
Díky
Aleš
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
20. 5. 2020 23:39
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, pokud jsem OSVČ, neplátce DPH, nevedu účetnictví a podnikám v maloobchodu, jak musím vést skladovou evidenci ? Stačí si v excelu vést příjmy a výdaje zboží, na konci roku udělat inventarizaci a stav skladu přičíst k základu daně ?
A jak je to s poštovným, pokud koupím třeba 1 ks zboží třeba za 1000 kč a druhý kus za 2000 kč a poštovné je 200 kč, evidoval bych v excelu cenu u prvního zboží 1100 a u druhého 2100 nebo se to počítá podle ceny zboží ?
Děkuji
S pozdravem
Aleš