Prodej zbozi DUZP

  • (neregistrovaný)

    26. 8. 2020 16:35

    Dobry den,

    provozovatel eshopu obdrzi objednavku 31.7. Vystavi k ni fakturu o 2 dny pozdeji 2.8.2020 datum UZP je v tomto pripade 2.8. nebo opravit dle prijeti objednavky na 31.7.?

    A za jaky měsíc odvést DPH podle mesice UZP tedy za cervenec nebo vystaveni toho 2.8 tedy az za srpen ?

    Jsem mesicni platce DPH

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 27. 8. 2020 10:31

      Emil2 (neregistrovaný)

      Ani jedno ani druhé. Při platbě po/při dodání by správně měl vystavit daňový doklad až po dodání zboží, až bude znát den kdy ho příjemce převzal, protože teprve den dodání zboží je datumem uskutečnění plnění. To je teorie. V praxi málo používaný postup, ale dnes, při možnosti sledování zásilek na webu, by měl být samozřejmostí. Neměl jsem dosud v ruce doklad z eshopu, na kterém by při platbě na dobírku/ fakturu bylo DUP jiné než datum vystavení faktury.

    • 27. 8. 2020 17:32

      Franta (neregistrovaný)

      Dekuji. Tzn. ze prijde mi objednavka, ja vystavim fakturu az po prevzeti zbozi zakaznikem a dle toho kdy ji prevzal, vystavim fakturu.

      Jenže my přidáváme fakturu primo k zasilanymu zbozi a máme tak uvedeno i OP.

      Taky pokud bysme prováděli dle teorie, tak nám vznikne pekny chaos v objednávkách a fakturach, tzn. Objednávka xy3 k ni faktura xy8 protože by ji převzal třeba později než jiný zákazník nehledě na platby převodem.

      Datum vystaveni by byl stejný jako DUZP, kdyz nevím předem kdy ji převezme, tak do ty doby nemůžu vystavit fakturu, nemůžu odhadovat DUZP a každé fakture pak podle vyzvednuti opravovat DUZP a pak posilat zskaznikum. Taky by se nám ty objednávky s fakturama rozchazeli s číslem faktury a číslem objednávky.

      Taky dostavam ke zbozi faktury a DUZP je tam podle vystaveni faktury.

      Ale když přijde obj. 31.8. a je to patek, tak vystavuji faktury až v pondělí, což uz je 3.9. Tak faktuře změním datum vystaveni, na toho 31.8. podle obj. nebo už s 3.9. tim pádem i stejně DUZP? Patri pak částka do příjmu v přehledu za srpen nebo za září? Spiš asi jak to v praxi řeší u jiných eshopu.

      Řeším to tak, ze do přehledu DPH dávám vše co vystavím od 1-posledniho dne predchazejiciho mesice bez ohledu na to kdy zakaznik zaplatil.

    • 27. 8. 2020 19:01

      Emil2 (neregistrovaný)

      Vázat číslo faktury na číslo objednávky je nesmysl. Co má datum vystavení faktury společného s datumem přijetí objednávky? Nic, resp. snad jen to, že by mělo být větší nebo rovno. Přijetí objednávky nemá nic společného s DUZP. Ani faktura za zboží. Teprve daňový doklad ano. Směšujete fakturu s daňovým dokladem. Můžete to dělat jednoduše (špatně) jako všichni: vystavit fakturu-daňový doklad s DUZP = datumu vystavení, tu strčit do balíku a poslat. Nebo podle zákona: vystavit fakturu, strčit do balíku a poslat, zjistit datum dodání a pak vystavit daňový doklad se správným DUZP (tohle by měl každý pořádný eshop umět automaticky po zadání čísla zásilky) a ten poslat, nebo plnění jen zaevidovat v evidenci, když není povinnost daňový doklad vystavit.

    • 27. 8. 2020 21:22

      Franta (neregistrovaný)

      Bohužel mě to systém eshopu dělá sam ze dle objednávky vystaví fakturu, pokud změním.jeji stav na odesláno.

      Tzn. Obdržím obj. Připravím k odeslání a jak dam odeslat, změní se objednávka na fakturu-daňový doklad.

      Cili jediné reseni by bylo, posílat zákazníkům v balíčku objednávku a pote jak vyzvednou balíček vystavit fakturu-daňový doklad a poslat jim ho v emailu. A takto to uvést v OP.

      Takže obj dat do stavu vyřízeno az po vyzvednuti obj. Tim pádem bude DUZP stejný den jako vystaveni daňového dokladu odpovídající datu vyzvednuti. Otázka je, když obj. nevyzednou, bude mi v tuhle chvíli chybet v ciselne rade faktura. Protože jak pisu vyse, vystavují se mi faktury vždy, podle cisla objednávky a na základě ni.

      V souvislosti s tim me napadá možnost vraceni zboží do 14dnu bez udání důvodu ( 14dni od prevzeti)

      Ještě se na to pořádně podívám. Změnit to případně můžu na správný způsob ze způsobu špatného, který dělá ,,kazdy.

      Diky za osvětlení správného vystavování faktur-dan dokladu.

    • 29. 8. 2020 17:11

      Franta (neregistrovaný)

      Zvažuji změnu a do OP uvést, že faktura bude zàkazníkovi zaslána emailem až po převzetí zboží zákazníkem.

      Lze to takto změnit, když už jsme jeli jako téměř každý obchod chybně a dávali faktury rovnou do balíčku, kde bylo tedy chybně DUZP (rovnalo se datu vystavení faktury pří odeslání obj).

      Nyní by bylo nastaveno tak:
      -do balíčku vytisklá objednávka s textem, ze faktura-daňový doklad bude zaslán emailem (nebo neprikládat objednavku do balíčku)
      - DUZP by byl stejný jako datum vystavení faktury-daňového dokladu tzn. až poté co si balíček zákazník převezme, nepřevezme-li, fakturu-daňový doklad nevystavíme.

      Jak to bude u plateb předem převodem? Stejný postup ..až převezmou zboží? A DUZP podle převzetí nebo momentem připsání na účet. Tam je asi jistý, že zboží zákazník převezme.

      Bude to takto správně? Vedu DE.

      Do přehledu DPH každý měsíc budu zahrnovat ty faktury-daňové doklady, které mají DUZP v předchazenícím měsíci nikoliv dle vystavení faktury, které bude stejně tak stejné jako DUZP protože ji vystavím až když zboží zákazník převezme.

      Je to tak?

      Děkuji za pomoc, chci to dělat tak, jak to správně má být nikoliv jak to dělá každý eshop.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).