Hlavní navigace

ISO a zaměstnanci na DPP

  • 2a00:1028:d800:----:----:----:----:----

    21. 9. 2020 9:52

    Co musí mít splňovat zaměstnanci firmy na DPP v rámci normy ISO? Na HPP je to jasné
    ( zdravotní způsobilost, různá školení dle profese, BOZP a PO atd.) Ale co tedy DPP?
    Děkuji moc za odpověď.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 21. 9. 2020 10:15

      Tomáš Neugebauer (neregistrovaný) 81.19.46.---

      Jakou normu ISO máte na mysli? Norem ISO (Mezinárodní organizace pro normalizaci) je mnoho.

    • 21. 9. 2020 10:32

      ulmon@drinko.cz

      Nevím přesně číslo normy, ale týká se právě zaměstnanců. Jestliže chcete dělat veřejné zakázky, tak firma a zaměstnanci musí splňovat vše, co je potřeba.

    • 21. 9. 2020 11:04

      Tomáš Neugebauer (neregistrovaný) 81.19.46.---

      Problém je v tom, že vy se na něco ptáte, ale sám/a nevíte na co. Pravděpodobně se vám jedná o zavedení systému managementu. Ale jakého? Jakosti, environmentu, BOZP, bezpečnost informací atd.? Doporučuji nejprve si ujasnit čeho se váš dotaz týká. Obecně lze uvést, že je to stejné jako u zaměstnanců v pracovním poměru.

    • 21. 9. 2020 12:33

      ulmon@drinko.cz

      Co se týče ISA, máme zavedené vše. Ale podle čeho se řídí povinnosti zaměstnanců na HPP a podle čeho zaměstnanců na DPP. Ti mohou ukončit pracovní poměr okamžitě, jak provedenou dohodnutou práci. Ale co se týče jejich povinností? Co zdravotní prohlídky, co různá školení atd. To mě zajímá a nikde jsem se o tom nedozvěděl. Vše je o zaměstnancích na HPP. Děkuji.

    • 21. 9. 2020 13:08

      Tomáš Neugebauer (neregistrovaný) 81.19.46.---

      Již jednou jsem to tu psal, problém je v tom, že vy se na něco ptáte, ale sám/a nevíte na co. Úvodní dotaz jste směřoval na ISO normu. Nyní uvádíte, že co se týče ISO normy, tak máte vše zavedeno. Tak, kde je problém?

      Povinnosti zaměstnanců se řídí zákoníkem práce. Není pravda, že vše je o zaměstnancích v pracovním poměru. Pracovnělékařské prohlídky, školení atd. se týkají i zaměstnanců na dohody.

      Takže, chcete-li přesnější odpověď, musíte nejprve svůj dotaz konkretizovat.

    • 22. 9. 2020 8:53

      ulmon@drinko.cz

      To je právě ten problém. Zaměstnanec na DPP řekl, že nikam chodit nebude, udělá si svoji sjednanou práci a končím. A ptá se, podle čeho a co mě přikazuje, že musím absolvovat všechno to, co zaměstnanci na HPP? Tak má pravdu nebo ne? Odejde a zase nastoupí za 2-3 měsíce, opět na jinou sjednanou práci. Tak jak to tedy je a podle čeho se vše řídí, každopádně ne podle ZP či OZ. Existuje nějaká vyhláška či nařízení, které to vše upřesňuje. Nic jsem nenašel.

    • 22. 9. 2020 13:31

      Tomáš Neugebauer (neregistrovaný) 81.19.46.---

      Jak již jsem uvedl, řeší to zákoník práce.

      Zaměstnanec je povinen účastnit se školení zajišťovaných zaměstnavatelem zaměřených na bezpečnost a ochranu zdraví při práci včetně ověření svých znalostí a podrobit se pracovnělékařským prohlídkám, vyšetřením nebo očkováním stanoveným zvláštními právními předpisy (§ 106 odst. 4 zákoníku práce). Zaměstnancem je fyzická osoba, která se zavázala k výkonu závislé práce v základním pracovněprávním vztahu (§ 6 zákoníku práce). Základními pracovněprávními vztahy jsou pracovní poměr a právní vztahy založené dohodami o pracích konaných mimo pracovní poměr (§ 3 zákoníku práce). Dohodami o pracích mimo pracovní poměr je dohoda o provedení práce a dohoda o pracovní činnosti (část třetí zákoníku práce).

      Není-li v tomto zákoně dále stanoveno jinak, vztahuje se na práci konanou na základě dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr úprava pro výkon práce v pracovním poměru (§ 77 odst. 2 zákoníku práce).

      Pro konkrétnější odpověď je nutné znát konkrétnější informace.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).