Hlavní navigace

Pracovní oblečení pro zaměstnance - daňově uznatelné?

  • (neregistrovaný)

    22. 11. 2020 23:51

    Dobrý den,

    měla bych prosbu. Společnost s. r. o. chce zaměstnancům nakupovat pracovní oblečení- montérky, bundy, zimní vesty. Nebudou však opatřeny logem firmy. Můžeme toto dát jako daňově uznatelný náklad a uplatnit i DPH? Nebo tam musí být logo firmy či musí být nějaká směrnice uvnitř firmy o poskytování pracovního oblečení?

    Děkuji za radu

    Marcela1970

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 23. 11. 2020 7:22

      om (neregistrovaný)

      Musí být opatřeno logem firmy a je nutné zpracovat směrnici (většinou zpracuje bezpečák).

    • 23. 11. 2020 7:45

      sz (neregistrovaný)

      Logo firmy být nemusí, je nutné mít ale směrnici, kde je poskytování OOPP popsáno a zpracováno.

    • 23. 11. 2020 8:14

      Tomáš Neugebauer (neregistrovaný)

      To není tak jednoznačné, neboť se nemusí jednat o OOPP. V tom případě je nutné trvalé a viditelné označení identifikačními znaky zaměstnavatele, např. logem.

    • 23. 11. 2020 8:11

      Tomáš Neugebauer (neregistrovaný)

      Ve svém dotazu neuvádíte důvod poskytnutí pracovních oděvů zaměstnancům. Není tedy zřejmé, zda mají být poskytovány jako osobních ochranný pracovní prostředek (OOPP), nebo jako "pouhý" pracovní oděv.

      V případě, že by byly poskytnuty jako OOPP (z důvodu ochrany před nějakým rizikem, z důvodu mimořádného opotřebení nebo znečištění oděvu) je přístup stejný jako u poskytování jakéhokoliv jiného OOPP. Tedy společnost musí mít vyhodnocena rizika a konkrétní podmínky výkonu práce pro poskytování OOPP a na základě nich zpracován seznam OOPP, které poskytuje při výkonu jednotlivých pracovních činností, včetně stanovení doby jejich použitelnosti. Seznam bude mimo jiné obsahovat i pracovní oděvy, příp. i obuv, které zaměstnavatel poskytuje jako OOPP. V tomto případě není nutné pracovní oděv opatřovat logem a jedná se o daňově uznatelný náklad. Seznam, kromě v zákoně stanovené výjimky, musí zpracovat odborně způsobilá osoba k zajišťování úkolů v prevenci rizik (dříve technik BOZP).

      V případě, že pracovní oděv nebude poskytován jako OOPP, jeho poskytování by mělo být řešeno v jiném samostatném interním předpise, než je předpis pro poskytování OOPP. V tomto předpise by měla být řešena povinnost nosit je pouze při výkonu zaměstnání, způsob přidělení, kdo má na ně nárok, vymezení charakteru a podoby oděvu a všech jeho součástí včetně způsobu odlišení od občanského oděvu (trvalé a viditelné označení identifikačními znaky zaměstnavatele – například logem), neboť jinak nemohou být náklady na jejich pořízení a jejich údržbu uznány jako daňově uznatelný nárok zaměstnavatele.

    • 23. 11. 2020 10:03

      xy (neregistrovaný)

      dle vašeho popisu nebude pracovní oblečení zaměnitelné s běžným civilním oblekem.
      ve vnitřním předpisu si zakotvěte povinnost zaměstnance používat pracovní oblečení jen a pouze při výkonu práce. pak je daňově uznatelné.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).