Hlavní navigace

Sklad/odpisy

  • (neregistrovaný) 109.80.36.---

    12. 1. 2021 14:34

    Dobrý den.
    Dávám dotaz po upřesnění .
    Jsem fyzická osoba a vedu daňovou evidenci. V loňském roce 2019 jsem koupil stroj ( měl jsem domluveného kupce) a dal ho na sklad. Buhužel, nedohodli jsme se a prodej se v letošním roce 2020 neuskutečnil. Přehodnotil jsem situaci a stroj si chci ponechat na podnikání.
    Jak to správně provést? V roce 2019 šel celý do nákladů (95.000), když ho začnu užívat, tak by se měl odepisovat. Co s tím?
    Moc děkuji za případné rady.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 12. 1. 2021 15:02

      Emil2 (neregistrovaný) ---.209.broadband3.iol.cz

      V roce 2020 buď upravíte (zvýšíte) základ daně v daňovém přiznání (tabulka E), anebo v daňové evidenci (v části nepeněžních příjmů a výdajů) snížíte výdaje daňové a zvýšíte nedaňové (doporučuji). V obou případech můžete začít odpisovat.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).