Jste plátce DPH? Máte svoji účetní, se kterou podobné problémy diskutujete? Nebo se chcete vše naučit sám?
Plátce DPH nejsem. Účetní mám, ale s tou řeším jen nejnutnější věci. Faktury apod. bych si rád vystavoval sám a proto toto potřebuji vědět. Děkuji
Najděte si účetní, se kterou budete moci řešit vše ohledně podnikání. Nejen nejnutnější věci. Se kterou se budete moci poradit i co se týká například slevy na manželku, kompenzačního bonusu,..
Co se fakturace týká, tak záleží na tom, co máte s odběrateli uvedeno v uzavřené smlouvě.
... nebo účetního .. abych nebyla obviněna z diskriminace mužů ...
Nicku anah s čím není problém? U DPH vidim problém. A to ne zrovna zanedbatelný.
Vždyť píše, že není plátcem DPH.
Pokud se na čtvrtletní fakturaci dohodl se zákazníkem, tak opravdu není problém.
DUZP při stanovení okamžiku platcovstvi k DPH. Tam vidím velký problém.
neplátce neřeší duzp. neplátce nemá ani nikde dáno, do kdy musí vystavit doklad. nevidím problém.
A jak ten neplátce pak řeší, od kdy se má stát plátcem DPH, kdy podle Vás neřeší duzp?
Psát to na doklad nemusí, ale sledovat ano.
takže přesně -
Obratem se p rozumí souhrn úplat za uskutečněná plnění s místem plnění v tuzemsku,...
neplátci nikde není stanoveno do kdy musí vystavit fakturu a už vůbec ne uvádět datum ZP.
Doklad k tomu opravdu nepotřebuje. Musí být schopen zjistit obrat. Okamžik uskutečnění plnění vizte § 21 odstavce 1 až 9 "... plnění považuje za uskutečněné dnem ...".
Zdravím, pro xy - obvykle býváte přísnější;-)
Souhlasím, osobě povinné-neplátci není stanoveno dokdy vystavit fakturu atd.
Ale protože obrat je "souhrn úplat, které osobě povinné NÁLEŽÍ za uskutečněná plnění a+b+c", nemůže se neplátce podle mého názoru na DUZP vyprdnout.
A to právě proto, že do obratu se zahrnuje, co "jí náleží".
Úplata náleží podle mě tehdy, když neplátci nic nebrání se o ní přihlásit = vystavit fakturu (práce je hotová, smlouva splněná).
Jinak řečeno, aby byl systém registrace a odregistrace podle obratu vůbec funkční, musí běžet i u osoby povinné-neplátce jakýsi virtuální obratokontrolní režim, ve kterém se "vystavují faktury" stejně jako je výslovně povinen to dělat plátce.
Pokud to neplátce dělat nebude, vystavuje se nebezpečí, že nesplní registrační povinnost, protože překročí obrat za úplaty jí náležející, i když se o ně papírově nepřihlásil.
Nesrozumitelné? Asi jo, ale už jsem to tady myslím před časem psal a bylo to ještě horší.
trvám na tom, že úplata náleží po vystavení dokladu. znáte byť jediný případ, kdy to bylo posuzováno jinak? pokud mi náleží úplata podle vás i bez dokladu, tak si odběratel může zaúčtovat závazek, když je práce vykonána, ale dodavatel nevystavil fakturu ani jinak nepožaduje a nevyčíslil platbu? v jaké výši, pokud není stanoveno ve smlouvě? pokud je ve smlouvě, že vyfakturuje všechny práce jednou za rok, kdy náleží úplata?
pročpak asi neplátce nemá zákonem dáno, do kdy musí vystavit doklad a plátce ano?
Jak říkám, býváte přísnější.
Nárok na úplatu (nikoli platbu) ve smyslu finanční hodnoty poskytnutého plnění nemusí vyplývat jen z faktury, ale právě třeba ze smlouvy, že zboží bylo dodáno, auto opraveno a jezdí a podobně.
Nebylo by účelové nebo řekněme nedůvodné oddalování fakturace neplátcem v rozporu se zásadou skutečnosti? Máte pravdu, že skutečný případ neznám.
Netvrdím, že je to případ tazatele, klidně je možné, je úplata mu opravdu náleží jednou za 3 měsíce. Hlavně nefakturovat měsíčně;-)
Internet Info BusinessCenter.cz (businesscenter.podnikatel.cz)
Server s informacemi pro podnikání.
Copyright © 1998 – 2021 Internet Info, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.
23. 2. 2021 12:25
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat. Mám volnou vedlejší živnost (k zaměstnaneckému poměru) a chci se zeptat, zda mohu fakturovat klientovi za služby například jednou za čtvrtletí s tím, že do faktury napíšu "fakturuji vám za služby od ledna do března 2021". Klient je s tím v pohodě, mně jen zajímá, zda je legálně v pořádku. Děkuji.