vždycky jsem dělala a dělat budu vaši první variantu. Z důvodu:
1, vedle 221 může být jen náklad - poplatek, úrok a přijatý úrok
2, co když pan jednatel bude platit kartou parkovné 31.12. a vám se to odečte z účtu 2.1.? jinak než přes závazky do nákladů daného roku nedostanete
3, na základě smlouvy bude platit nájemné a zrovna v posledním čtvrtletí se dostanete do problémů a za říjen - prosinec zaplatíte až v příštím roce? Jak to dáte do nákladů?
4, můžete argumentovat, že konec roku si pohlídáte, ale není to zbytečně komplikované?
Musíte rozlišit - platba kartou firemní
501/325
325/221
a někdy se stane že se zaplatí soukromou kartou /tedy mylná platba/
378/221
proč se to tak účuje -
máte předpisy jak co účtovat
podivejte se www.uctovani.net
nebo https:/podvojne-ucedtnictvu.webnode.cz
Děkuji všem za názory. Myslela jsem samozřejmě účtování do nákladů již na základě dokladů, které mám a spadají do předmětného roku (nejsme plátci DPH)- na doklady co nemám, bych dělala normální závazek. Ale budu se držet toho, jak to dělám už roky, děkuji ještě jednou všem. T.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
14. 3. 2021 11:03
Dobrý den, jednatel platí kartou např. parkovné 10,- Kč. Já to léta účtovala jaké závazek a pak když přišel výpis, tak jsem to vypárovala s tím závazkem. Přijde mi to jako hrozná piplačka, proč nemohu rovnou zaúčtovat na základě výpisu 518/221 a přiložit doklad?
Děkuji, Tínka