Potvrzení o zdanitelných příjmech ze závislé činnosti - jednatel

• (neregistrovaný)

27. 3. 2021 12:00

Můžete mi poradit, jak vyplnit některé kolonky Potvrzení o zdanitelných příjmech ze závislé činnosti za rok 2020 pro jednatele?
    Dělám to poprvé, nejsem účetní, ale nějaké povědomí o účtování mám.... Účetnictví vedu v placeném účetním SW a nevyplatí se mi celoročně platit firmu, která by mi dělala učetnictví.
    Jednatel měl stanovenou odměnu z výkonu funkce jednatele ve výši minimální mzdy v roce 2020 tj. 14600,- Společnost za jednatele platila SP, ZP a zálohu na daň, ve výši jako kdyby se jednalo o zaměstnance s minimální mzdou.
    Ve skutečnosti však společnost platila SP, ZP a zálohu na daň za celé období podnikání tj. 07-12/2020, ale samotnou odměnu jednateli jen za měsíce 07-10/2020. Poté společnost přestala odměnu vyplácet, chovala se jako řádný hospodář. Odměna bude zpětne vyplacena v roce 2021 až na to bude mít společnost dostatečné příjmy.
    1) ř. 1 úhrn příjmů - zde jsem vyplnil jakoby hrubou měsíční mzdu ve výši 14600,- x 4 ikdyž jednateli na účet přišlo vždy jen 12124,- Jednalo se o odměnu za měsíce 07-10/2020, přičemž odměna přišla vždy o měsíc později tedy 08-11/2020.
    2) ř. 3 zúčtováno v měsících - zde jsem uvedl měsíce 08-11 tedy měsíce ve kterých peníze fyzicky dorazily na účet, nikoliv měsíce kterých se účtování týkalo.
    3) ř. 6 úhrn povinného pojistného - zde jsem uvedl část pojistného SP (24,8%) a ZP (9%), které zaplatil zaměstnavatel za jednatele.
    4) ř. 9 skutečná záloha na daň - zde jsem uvedl pouze 4x sraženou zálohu na daň, protože jednatel obdržel odměnu jen 4x. Avšak reálně společnost odvedla zálohu 6x. Pochopil jsem, že až bude odměna doplacena, tak zaplacené zálohy budu moct zúčtovat v příštím Potvrzení o zdanitelných příjmech.
    5) ř. 19 zaškrtávám roční zúčtování daně nebylo provedeno s tímto výsledkem a všude vyplňuji 0,-